SRO określa format zawodów Blancpain GT World Challenge

Szczegóły zawodów Blancpain GT World Challenge opisał Stéphane Ratel w Barcelonie. To globalne wyzwanie składające się z 18 wyścigów nagrodzi przede wszystkim najlepszy program dla klientów danej marki.

opublikowany 29/09/2018 à 23:40

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

SRO określa format zawodów Blancpain GT World Challenge

Ostatnia część konferencji prasowej Stéphane’a Ratela w Barcelonie, na marginesie finału Blancpain GT Series Wytrzymałość Puchar, został poświęcony szczegółom słynnego Światowe wyzwanie Blancpain GT, że zaczął szef SRO Motorsports szkicować podczas 24 Hours of Spa w lipcu ubiegłego roku.

Zaplanowane, aby nagrodzić przede wszystkim najlepszy program dla klientów marki zaangażowanej w serię SRO na całym świecie, to GT World Challenge będzie się składać z 18 wyścigów, zajmując kalendarze bieżących mistrzostw sprinterskich, którymi są Blancpain GT Series Sprint Cup, Blancpain GT Series Asia i Pirelli World Challenge.

Teraz nazywany Blancpain GT World Challenge w Europie, Azji i Ameryceserie te zapewnią punkty dwunastu kierowcom (po czterech na kontynent) nominowanym przez producentów pragnących wziąć udział w tym wyzwaniu.

Każdy producent na trzech kontynentach musi reprezentować wszystkie kategorie kierowców, a mianowicie Platynę, Złoto, Srebro i Brąz, którzy będą gromadzić punkty w każdym rozgrywanym wydarzeniu.

Ta liczba jednostek zostanie pomnożona przez liczbę kierowców w stawce, aby zapewnić pewną równowagę pomiędzy mistrzostwami z mniej lub bardziej pełnymi polami startowymi i kategoriami.

Kalendarz na rok 2019 obejmie pięć wyścigów Blancpain GT World Challenge Europe, sześć wyścigów Asia Challenge i siedem wyścigów amerykańskiej części według następującego formatu:

Obwód Ameryk: 2-3 marca
Sepang (Azja): 6-7 kwietnia
Międzynarodowy tor wyścigowy VIRginia (Ameryka): 27–28 kwietnia
Brands Hatch (Europa): 4-5 maja
Buriram (Azja): 11-12 maja
Canadian Tire Motorsport Park (Ameryka): 18–19 maja
czerwony Byk Pierścień (Europa): 24–26 maja
Sonoma (Ameryka): 8–9 czerwca
Suzuka (Azja): 22–23 czerwca
Misano (Europa): 28–30 czerwca
Fuji (Azja): 6-7 lipca
Yeongam (Azja): 3-4 sierpnia
Watkins Glen (Ameryka): 31 sierpnia – 1 września
Budapeszt (Europa): 6-8 września
Szanghaj (Azja): 21-22 września
Droga do Ameryki: 21–22 września
Barcelona (Europa): 27-28 września
Wielki Finał (Ameryka): 19-20 października

Stéphane Ratel wskazał podczas tej prezentacji, że trzech zaangażowanych producentów byłoby już dobrą rzeczą, nie marząc o dziesięciu w pierwszym sezonie.

 

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz