Na stoisku Saintéloc Racing w tym sezonie pojawi się nowicjusz w serii Blancpain GT. Wraz z kapitanami Markusem Winkelhockiem i Christopherem Haase, obydwoma oddelegowanymi przez Audi Sport Customer Racing, Paleta Stevena weźmie udział w swojej pierwszej pełnej kampanii w serii GT3.
Podwójny program World Challenge Europe – Wytrzymałość Puchar długo oczekiwany przez byłego mistrza Peugeot RCZ Racing Cup i były mieszkaniec Porsche Carrera Cup Francja / Supercup.
« Sébastien Chétail i Frédéric Thalamy (szef i dyrektor sportowy Saintéloc Racing) także zabiegał o to, abym przyszedł, wyznaje Paleta. Po dość „spokojnym” roku 2017 jestem szczęśliwy.
Saintéloc stale się rozwija, wsparcie Markusa i Christophera Haase jest ważne, podobnie jak wsparcie Audi w serii Blancpain GT. Wybór marki również miał znaczenie. »
Palette wystartuje w Blancpain GT Series, w Pucharze Ligier JS, ale także w FFSA GT z Audi R8 LMS GT4 obok Mickaëla Blanchemaina. To mocny program obejmujący około dwudziestu wyścigów w tym sezonie, który powinien stanowić kamień milowy w postępie Francuza.
„Poznajemy się z Markusem. Jest bardzo otwarty, trochę staroświecki w swoim podejściu do sportów motorowych, ale podoba mi się to. Dziś potrzebujemy miksu w tej kwestii. Dane… to wszystko jest dobre, ale potrzebne jest też wyczucie.
Czasami mamy tendencję do odkładania tego na bok i Markus jako pierwszy mówi mi, żebym nie zapominała o swoich uczuciach. Zamierzam czerpać z jego doświadczenia. Jest przewodnikiem, za którym będę podążać. To także skłoniło mnie do przyłączenia się do Saintéloc Racing. »
Chociaż Steven Palette wystąpi u boku Niemca w World Challenge Europe, nie zastanie Winkelhocka w Endurance Cup na torze Monza, ponieważ Saintéloc Racing dokonało przetasowań w załogach na otwarcie mistrzostw.
Palette pojedzie z Simonem Gachetem i Christopherem Haase na motocyklu nr 25, podczas gdy Winkelhock wzmocni załogę motocykla nr 26 w postaci mistrza Francji FFSA GT Fabiena Michala i Pierre-Yvesa Paque.
Szybka adaptacja
Jeśli chodzi o występy na torze, Steven Palette nie przyznaje, że martwi się, gdy zmierzy się z peletonem, który często jest bardziej doświadczony. Jednak mieszkaniec Vierzon liczy, że jego przeszłość w sportach motorowych wzniesie się na wyższy poziom.
„Audi R8 LMS GT3 to samochód stosunkowo łatwy w prowadzeniu, Analiza palety. Z drugiej strony, chcąc działać bardzo szybko, zdajemy sobie sprawę, że są bardzo konkretne punkty, nad którymi musimy popracować. To jest miejsce, w którym teraz jesteśmy.
To, co zmieniło się dla mnie najbardziej w porównaniu z tym, co wiem, to mniejsza liczba transferów masy i ruchów ciała. Samochód jest znacznie bardziej opanowany. Wysoka prędkość aero zapewnia imponującą prędkość wchodzenia w zakręty. Trzeba znaleźć właściwą równowagę, pozostawiając okno pomiędzy maksymalnym atakiem a zmniejszonym faulem. Potrzebuję mil.
Nie martwię się walką na torze, adaptacją do starych opon... Muszę popracować nad maksymalną prędkością na nowej oponie. Ci, którzy mają dwa lub trzy lata w samochodzie, będą pod tym względem lepsi ode mnie. Podwójny program Sprint i Endurance zapewnia maksymalne obroty i błędem byłoby robienie tylko jednego z nich. »
Wraz z załogami WRT, ale także Phoenix Racing i Attempto Racing, Saintéloc Racing będzie przewodniczyć Audi Sport w ten weekend na torze Monza. Tor, na którym trio Dries Vanthoor – Christopher Mies – Alex Riberas narzuciło swoje R8 LMS GT3 – WRT w 2018 roku.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)