C’est un peu une page d’histoire qui se tourne du côté de Weissach. Archétype même du jeune talent rapidement détecté par Porsche et qui a su gravir les échelons internes pour devenir une référence du GT, du proto et plus généralement de l’WytrzymałośćTimo Bernhard nie będzie już oficjalnym kierowcą w 2020 roku.
Ogłoszenie zostało ogłoszone wczoraj wieczorem podczas Night of Champions 2019, tradycyjnego wieczoru niemieckiej marki na zakończenie sezonu. Timo Bernhard pozostanie jednak w rodzinie Porsche, stając się ambasadorem firmy, podobnie jak Jörg Bergmeister. Bernhard może jednak nadal brać udział w niektórych wyścigach od 2020 roku.
Timo Bernhard w wyścigach samochodowych to dwa zwycięstwa w klasyfikacji generalnej 24 godziny Le Mans (2010-2017), zwycięstwo w jednej kategorii (2002), pięć zwycięstw w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring (od 2006 do 2009 i 2011, rekord po dziś dzień), dwa tytuły WEC (2015-2017), dwa proto tytuły w ALMS (2007-2008), tytuł GT w ALMS (2004), a nawet tytuł Porsche Carrera Cup Germany w 2003, który definitywnie zapoczątkował jego karierę.
Do tego dochodzą zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu w Daytona, ale także 12-godzinnym wyścigu w Sebring. W dorobku Niemca brakuje jedynie 24-godzinnego spa. Ten ostatni w 2020 roku ponownie skupi się na swoim zespole Team75 Bernhard.
Jörg Bergmeister kończy karierę w Porsche równie pokaźnym rekordem, zdobywając tytuł Carrera Cup Germany w 2000 r., koronę Supercup w roku następnym, zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Daytona w 2003 r., 24-godzinnym wyścigu w Spa w 2010 r. Zwycięstwo GT w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 2004 r. i szereg koron ALMS GT2.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)