Guerrieri krytykuje pilotaż Azcony: „Szkoda i bardzo niesprawiedliwe”

Esteban Guerrieri wskazuje, że Mikel Azcona jest odpowiedzialny za kolizję, która przekreśliła jego nadzieje na tytuł WTCR w Malezji.

opublikowany 17/12/2019 à 17:48

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Guerrieri krytykuje pilotaż Azcony: „Szkoda i bardzo niesprawiedliwe”

 

Zakończenie sezonu Pucharu Świata Samochodów Turystycznych (WTCR) 2019 zaowocowało antologią, w której uczestniczyli najlepsi kierowcy mistrzostw. W deszczu Sepang (Malezja) pretendent do tytułu Esteban Guerrieri (Honda) próbował wszystkiego, aby ukraść koronę liderowi Norbertowi Micheliszowi (Hyundai), na próżno.

Mimo to Argentyńczyk z Münnich Motorsport zdecydował się na niewielką opcję zdobycia głównej nagrody podczas pierwszych okrążeń trzeciego wyścigu i objął prowadzenie. Niestety odbyło się to bez uwzględnienia oporu Mikela Azcony (Cupra). 

Hiszpan, walczący z Johanem Kristofferssonem (Volkswagen) o piąte miejsce w klasyfikacji generalnej i najlepszy debiutant, był bardzo agresywny, posunął się nawet do dotknięcia tyłu Hondy i wypchnięcia Estebana Guerrieriego z toru: 

 

 

 

Jeśli wizualnie przejazd przez trawę był krótki, uszkodzenia Civica Type-R były poważne. Mokra trawa zablokowała wlot powietrza do silnika, co doprowadziło do utraty mocy, a ostatecznie do kresu nadziei Estebana Guerrieriego.

Skarżył sięAUTOtygodniowo na temat zachowania swojego przeciwnika. „Na początku była to dobra walka. Wciąż szukałem właściwych trajektorii, ponieważ poziom przyczepności był inny niż w wyścigu 2. 

On (Mikel Azcona) znalazł bardzo szeroką linię zjazdu z zakrętu 11, daleko od liny. Widziałem to, Zamierzałem dostosować swoją jazdę do tego miejsca na następne okrążenie, ale gdy był szybszy ode mnie, uderzył mnie w tył i sprawił, że straciłem kontrolę. 

Szkoda, że ​​wjechałem na trawę, bo planowałem skorygować trajektorię na następnym okrążeniu. Szkoda i bardzo niesprawiedliwe, do tego momentu była to świetna walka z czystym wyprzedzaniem. »

W końcu komisarze zabrali głos 30-sekundowa kara dla Mikela Azcony. Navarrese stracił miejsce na podium (14.), ale przede wszystkim status najlepszego debiutanta roku, ustępując w klasyfikacji generalnej Johanowi Kristofferssonowi (6.).

W numerze 2247 AUTOhebdo, w sprzedaży cyfrowej w poniedziałek wieczorem i w środę w kioskach, znajdziesz analizę WTCR w Malezji przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta. 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz