Wybitne obrazy dekady 2010 w turystyce

360 stopni w Makau, wyjątkowy finał w nocnym deszczu w Malezji, wypadek w Portugalii, a nawet walka Chevroleta: oto mocne obrazy dekady turystyki, WTCC i WTCR łącznie. 

opublikowany 28/12/2019 à 12:55

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Wybitne obrazy dekady 2010 w turystyce

Wewnętrzny pojedynek w Chevrolecie

Na początku dekady Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych (WTCC) były domeną Chevroleta. Dzięki Cruze z 2-litrowym silnikiem wolnossącym angielski tuner RML dominuje nad Seatem Leonem i innymi BMW, zwłaszcza dzięki trzem kierowcom: Yvanowi Mullerowi, Robowi Huffowi i Alainowi Menu.

Pierwsze dwa miasta wielokrotnie krzyżują miecze. Mimo przynależności do tej samej ekipy duet czasami przekracza granice toru, jak w Porto (Portugalia) w 2011 roku, potem w Monzy (Włochy) od otwarcia sezonu 2012:

 

 

 

 

Szwajcar Alain Menu, lider wysiłków Chevroleta w WTCC od 2005 roku, stara się mieć autorytet w stosunku do Yvana Mullera. Tutaj znowu walki czasami ulegają degeneracji, jak w Świątyni Prędkości:

 

 

W atmosferze wzmożonych napięć Yvan Muller wyjdzie zwycięsko z tej walki, zdobywając trzy tytuły (2010, 2012, 2013) przeciwko jednemu Robowi Huffowi (2011) i żadnemu Alainowi Menu.

 

Ehrlacher's 360 w Makau

Bratanek Yvana Mullera zasłynął w drugiej połowie dekady. Yann Ehrlacher przybył do WTCC w 2017 r., a rok później ujawnił się w Münnich Motorsport w Pucharze Świata Samochodów Turystycznych (WTCR). Lider mistrzostw w czasie, Alzatczyk pozostawił po sobie ślad artystyczną figurą perfekcyjnie wykonaną przy prędkości 160 km/h na ulicach Makau:

 

Pomimo tego starcia z Pepe Oriolą (Cupra) Francuz nie stracił w tym wpadce ani jednego miejsca!

 

„Wielki” Vila Real

Za Atlantykiem, Nascar lubi „duże”, ogromne pileupy na owalach typu Daytona czy Talladega. Wyobraź sobie, że WTCR miał coś do powiedzenia dzięki (lub dzięki) kolegom z drużyny Sébastiena Loeb Racing, Rob Huff i Mehdi Bennani. 

Startując z pierwszego rzędu na trasie miejskiej Vila Real (Portugalia), oba Volkswageny Golfy GTI chcą pokonać pierwszy zakręt na prowadzeniu. Żaden samochód nie chce ustąpić, kolizja jest nieunikniona. 

 

 

Następuje scena chaosu, w której silnik Theda Björka zapala się, a blok Roba Huffa zostaje wyrzucony z przedziału! Yann Ehrlacher utknął i musi wyjść przez bagażnik swojego Civica Type-R. Zesztywniały Mehdi Bennani zostanie zabrany do szpitala na badania lekarskie.

 

Touch-touch na Nordschleife

Dosłownie turystyka pozwala na walkę od drzwi do drzwi. Pierwszy wyścig na torze Nürburgring 1 dostarczył kolejnej ilustracji tej cechy WTCR. Na niekończącej się prostej Döttinger Höhe (2019 km na pełnym gazie) Nestor Girolami (Honda) i Niels Langeveld (Audi) są tak zajęci kłótniami, że nie wiadomo skąd pojawia się dowcipniś Rob Huff! 

 

 

Kilka minut później Brytyjczyk wykorzystał całą swoją intrygę, aby uniemożliwić Nestorowi Girolamiemu wyprzedzenie go. Cięcie tu i ówdzie z przyssawką, zygzak aż do guzika, jest bardzo ciepło i pięknie! Argentyńczyk będzie miał ostatnie słowo i komisarze przywołają drani do porządku.

 

Seryjne przebicia

Spotkanie na Saltzburgringu (Austria) spowodowało wiele problemów, zarówno w WTCC, jak i TCR. Zakręt pokonywany z dużą prędkością miał niefortunną tendencję do przebijania lewej przedniej opony. 

W 2012 roku odbędzie się wiele wydarzeń poza torem, zwłaszcza wśród Chevroletów. Alain Menu, Yvan Muller i Rob Huff zostali dotknięci tymi obrażeniami. Pierwsza trójka zostaje zdziesiątkowana, co powinno pozostawić zwycięstwo Tomowi Coronelowi (BMW) na ostatnim okrążeniu:

 

 

Holender jednak w ostatnim zakręcie wybrał złą trajektorię, nie zdołał wyprzedzić Francuza, a Stefano d'Aste (BMW) minął po zewnętrznej i wygrał w ostatniej minucie! Włoch w kombinacji godnej trójkolorowego garnituru podpisuje swoje pierwsze zwycięstwo w Pucharze Świata z małą drużyną Wiechers-Sport. 

 

Wyjątkowy finał na Sepang

Denerwował Cię brak napięcia Formuła 1 tej jesieni? Czy tęsknisz za wspaniałą niepewnością sportów motorowych? Zdobądź więc dawkę WTCR w Malezji! Zakończenie sezonu 2019 było mrożące krew w żyłach, a rywalizacja odbywała się w niebezpiecznych warunkach pogodowych.

Trois pilotes pouvaient coiffer le titre. Yvan Muller (Lynk & Co) a été mis volontairement hors-jeu par Nicky Catsburg (Hyundai), ce dernier jouant à fond la carte de son équipier Norbert Michelisz. Le Néerlandais sera tout bonnement exclu de la Course 3 par la Direction de course !

 

 

Zostało tylko dwóch mężczyzn. Dzięki doskonałej jeździe w drugim wyścigu Esteban Guerrieri (Honda) przed wyścigiem finałowym tracił zaledwie 2 punktów do lidera Norberta Michelisza. 

 

Wisienką na torcie jest to, że obaj rywale tworzą pierwszy rząd pola startowego. Argentyńczyk, dawna upadła nadzieja jednomiejscowy broni się jak cholera. Przez pewien czas prowadził w wyścigu, potem w mistrzostwach, podczas gdy „Norbi” spadł. Jednak Mikel Azcona (Cupra) nie daje mu ani grama odpoczynku i w efekcie posyła go na mokrą trawę!

 

 

Cudem Esteban Guerrieri utrzymuje kontrolę nad swoją Hondą, ale trawa blokuje teraz wlot powietrza do jego silnika. Zwalnia, po czym wraca do boksów i to dla niego koniec. Norbert Michelisz ze swojej strony pozwala zdumiewającemu Johanowi Kristofferssonowi na powrót roku (z 21. na 1. miejsce) i wreszcie może zdobyć tytuł 10 lat po debiucie w Pucharze Świata! 

 

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz