Nathanaël Berthon pierwszym zwycięzcą na Słowacji

Francuz Nathanaël Berthon wygrał pierwszy wyścig WTCR słowackiego weekendu za kierownicą Comtoyou Racing Audi.

opublikowany 11/10/2020 à 10:48

Tulisa

0 Zobacz komentarze)

Nathanaël Berthon pierwszym zwycięzcą na Słowacji

Mistrzowskie prowadzenie wyścigu. Nathanaël Berthon odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w sezonie WTCR w wyścigu otwierającym mityng na Słowacji Ring. 

L’Audi RS 3 LMS de l’équipe Comtoyou a passé les deux premiers virages après le départ côte à côte avec l’autre pensionnaire de la première ligne, Nicky Catsburg, sur sa Hyundai i30 N TCR, avant que le Néerlandais ne prenne la tête au troisième virage.

Jednak w Catsburgu szybko zaczęło spadać tempo, a Berthon odzyskał kontrolę nad wyścigiem na trzecim okrążeniu, zanim pobiegł do zwycięstwa.

„Start nie był dobry, ponieważ zaczynałem po mokrej stronie toru, ale mogło być gorzej” – zareagował Nathanaël Berthon.

Gabriele Tarquini przesunął się z piątego miejsca na starcie na drugie miejsce za kierownicą swojego BRC Squadra Corse Hyundai, przedAlfa Romeo Giulietta po Romeo Ferraris zgłoszona przez zespół Mulsanne i prowadzona przez Jean-Karla Vernaya, podczas gdy Catsburg z biegiem okrążeń spadał w hierarchii, zajmując skromne 17. miejsce na linii.

„Dziewięćdziesiąt procent pola startowego startowało z tymi samymi oponami” – powiedział Tarquini, wyjaśniając, że większość kierowców wybiera opony typu slick z przodu i mokre z tyłu. „To było bardzo ekscytujące, ale na początku bardzo śliskie. Chciałem zaatakować i zająłem dwie pozycje podczas jednego hamowania na trzecim zakręcie, co było kluczowym momentem mojego wyścigu”.

Vernay był zachwycony swoim pierwszym podium dla Romeo Ferraris. „To był bardzo trudny wyścig, ale poradziliśmy sobie dobrze” – powiedział Francuz. „Od początku straciłem tylko jedną pozycję po mokrej stronie stawki, co było fajne, ale udało nam się awansować na trzecie miejsce. »

Za podium doszło do kontrowersji w walce o czwarte miejsce. Néstor Girolami, drugi w mistrzostwach zespołu Münnich Motorsport, utrzymał swoją pozycję w swojej Hondzie Civic, ale jego kolega z zespołu, Esteban Guerrieri, znalazł się pod presją. Próbował przez radio zapewnić siebie, że jego rodak go nie zaatakuje, ale Guerrieri zaskoczył go, wykonując muskularny manewr wyprzedzania, spychając swojego kolegę do tytułu z powrotem na piąte miejsce.

„Niestety straciliśmy punkty w mistrzostwach” – powiedział Girolami w radiu zespołu po flagi w szachownicę. „W drużynie nie wszystko jest jasne. Powiedziano mi, że nie zaatakuje. Mam zamiar z nim porozmawiać. Jeśli chcemy zdobyć mistrzostwo, musimy być mądrzy. Jestem naprawdę sfrustrowany.”

Za nim lider mistrzostw Yann Ehrlacher walczył z 15. miejsca na starcie ze swoim Lynk & Co, aby awansować na 9. pozycję i odzyskać kilka cennych punktów. Ustępuje jednak Nestorowi Girolamiemu, który w klasyfikacji generalnej traci 27 punktów.

Jak dotąd, dwaj koledzy z drużyny Lynk & Co, Yvan Muller i Thed Björk, zajęli bardzo dobre miejsca w mistrzostwach, zajęli znacznie dalej, na 14. i 19. miejscu. Dzień będzie dla nich prawdopodobnie bardzo długi.

 

 

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz