Żadnego wyścigu w Azji, szok gospodarczy dla sportów motorowych: WTCR ma być realistyczne

François Ribeiro, szef Eurosport Events i promotor WTCR, mówił o prawdzie dotyczącej wznowienia sportów motorowych w widmie kryzysu gospodarczego. Wyjaśnia to również brak wyścigu azjatyckiego w sezonie 2020. 

opublikowany 31/05/2020 à 11:41

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Żadnego wyścigu w Azji, szok gospodarczy dla sportów motorowych: WTCR ma być realistyczne

Kalendarz na rok 2020, ustanowiony pod koniec maja przez Puchar Świata Samochodów Turystycznych (WTCR), wyróżnia się całkowitym brakiem wydarzenia na kontynencie azjatyckim. Rzeczywiście, w okresie od września do listopada zaplanowano sześć wyjazdów następnie tylko w Europie. 

Ostatnie sezony Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych (WTCC), a następnie dwie inauguracyjne kampanie WTCR zapewniły jednak zaszczytne miejsceAzja, z „40% pierwotnego harmonogramu” jak wspomina François Ribeiro, szef Eurosport Events i promotor zawodów. 

Ofiary tej nie traktowano lekko. Okres refleksji był krótki ze względu na niepewności co do daty wznowienia transportu transkontynentalny po koronawirusie. Samochody podróżują drogą morską, natomiast kadra WTCR (organizatorzy, kierowcy) podróżuje samolotem. 

„Aby wyścigi w Azji mogły się odbyć, ładunek z Europy musi zostać wysłany do końca lipca. Na razie po prostu nie da się przewidzieć, jakie ograniczenia będą nadal obowiązywać do tego czasu możliwość drugiej fali Covid-19 jest scenariuszem, który należy wziąć pod uwagę, wskazuje on.

Według François Ribeiro powrót do normalności w zakresie transportu i środków dotyczących życia w społeczeństwie nie jest bliski. „Pandemia spowodowała znaczne zakłócenia w międzynarodowym transporcie towarowym, rozkłady lotów zostały zakłócone i nie jest jasne, kiedy te usługi znów będą działać prawidłowo, jakie będą ograniczenia i musimy szanować fakt, że środki Ograniczenia kwarantanny pozostaną w mocy w niektórych krajach od miesięcy. »

Kolejną kwestią jest koszt takiego wyjazdu na drugi koniec globu na mistrzostwa, które historycznie rozgrywają się w Europie (organizator, zespoły, kierowcy). « Musimy zadać sobie pytanie, czy ściganie się tak daleko od domu i związane z tym koszty są właściwym i odpowiedzialnym postępowaniem. należy to zrobić z gospodarczego i społecznego punktu widzenia. Kolejnym czynnikiem jest bezpieczeństwo i dobre samopoczucie naszych uczestników oraz szerszych społeczności w krajach azjatyckich, które mieliśmy odwiedzić. »

Zespoły oczywiście z satysfakcją przyjęły program sześciu wydarzeń, „bardziej realistyczne pod względem logistycznym i finansowym” dla nich, jednocześnie zachowując „istotny przepływ środków pieniężnych”.

Co więcej, w przypadku pomyślnego zniesienia izolacji, WTCR nie zmieni swojego tonu i nie pojedzie do Azji, mimo że Puchar Świata ma bogata historia z Grand Prix Makau i trzema azjatyckimi markami szczyt (Hyundai, Honda, Lynk&Co).

 

 

„Wydarzenia w Azji miały kluczowe znaczenie dla sukcesu WTCR i dziękujemy władzom wyścigowym w Chinach, Makau, Malezji i Korei Południowej, a także Hondzie, Hyundaiowi i Lynk&Co za ich wsparcie i zrozumienie, kontynuuje François Ribeiro. Oczywiście nie pragniemy niczego bardziej niż powrotu do normalności, ale musimy zachować rozsądek. 

Gdybyśmy jeszcze bardziej odłożyli decyzję o odwołaniu azjatyckiej trasy do czerwca, mogę zagwarantować, że w dalszej części roku nie byłoby ani jednego wolnego miejsca na europejskich torach ze względu na konieczność ogromnych zmian w harmonogramie, nie tylko w przypadku WTCR ale także dla wielu innych mistrzostw. »

W przeciwieństwie do innych międzynarodowych mistrzostw, WTCR nie ukrywa swojego oblicza i oczekuje głębokich skutków ekonomicznych w świecie rywalizacji. „Skutki gospodarcze spowodowane przez Covid-19 są ogromne i przez długi czas będą szkodzić sportom motorowym. »

François Ribeiro nie czekał, aż zostanie ograniczony, aby zracjonalizować inwestycje poczynione w swojej dyscyplinie, ogłaszając zeszłej zimy skrócony czas pracy i liczbę drużyn. „The Obniżenie kosztów eksploatacji to nie tylko obowiązek na rok 2020, ale będzie to także priorytet na rok 2021.”

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz