Vernay: „Jestem bardziej zmotywowany niż w zeszłym roku”

Jean-Karl Vernay, mistrz TCR ​​International Series 2017 i walczący o tytuł Pucharu Świata Samochodów Turystycznych (WTCR) aż do finału w Makau w 2018 roku, wyjeżdża z motywacją zwiększoną dziesięciokrotnie dzięki wzrostowi zaangażowania konkurencyjnych marek.

opublikowany 05/04/2019 à 13:20

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Vernay: „Jestem bardziej zmotywowany niż w zeszłym roku”

W ubiegłym roku byłeś najlepszym reprezentantem Audi w WTCR (5. miejsce); jak analizujesz sezon 2018?

Miło byłoby to kontynuować! Zrobienie tego lepiej było skomplikowane. Mieliśmy wspaniały sezon. Brak finałowego podium był denerwujący, ale doskonale wiedzieliśmy, że w sumie nie wygramy. Nadal wygrałem cztery wyścigi, W 2018 roku zajęłam drugie miejsce wśród najlepszych zwycięzców (za Gabriele Tarquinim, 6 sukcesów. Przyp. red.).  

 

W tym roku zespół ponownie się zrestrukturyzował, aby być jeszcze silniejszym. Pojawiają się nowi konkurenci, producenci inwestują ogromne środki. Wciąż nie mamy pewności co do kolejności wyścigów. Poza tym Marrakesz jest wydarzeniem specyficznym ze względu na wąską i krótką trasę, na więcej trzeba będzie poczekać dwa, trzy spotkania. 

Co można przewidzieć w związku z tą kampanią na rok 2019?

Mistrzostwa są jeszcze trudniejsze niż w zeszłym roku. Siatka jest fantastyczna. Peleton będzie bardziej jednolity. Gdy coś zepsujemy, zamiast znaleźć się na siódmym miejscu, spadniemy na 14. miejsce. Dlatego nigdy nie powinieneś tego przegapić. Zwycięstwo w wyścigu nie będzie już bardziej skomplikowane niż wcześniej. Gdy auto jest lekkie (z korektą BoP. red.) trzeba będzie zdobyć duże punkty i nie przejechać. Na czele będzie rotacja w zależności od torów i marek. 

Jesteś jednym z niewielu kierowców, którzy pozostali w tym roku w tym samym zespole w WTCR. Jaka to korzyść? 

Oczywiście. W WRT czuję się jak w domu, ale czasami trzeba zachować ostrożność. Cieszenie się zbyt dużym komfortem przynosi efekt przeciwny do zamierzonego. Jeśli chcemy nadal się doskonalić, nie możemy wybierać łatwej drogi. Dlatego tej zimy zorganizowaliśmy budowanie zespołu, aby o tym porozmawiać. Jeśli chcemy się rozwijać, musimy znaleźć inne źródła motywacji i ruszać się trochę więcej, niezależnie od tego, czy będę to robił ja, czy zespół.

 

On n’a pas envie de s’arrêter là. Je suis plus motivé que l’an dernier. On a les moyens de gagner ce championnat. On l’a démontré l’an dernier, mais Hyundai avait pris beaucoup trop d’avance en début de saison. 

Czy stawiasz sobie cel na pierwszą rundę w Maroku? W 2018 roku wygrałeś wyścig 2…

Tak, ale to była odwrócona siatka. Nie ma sensu przewidywać, gdzie będę. Ale jestem pewien, że czuję się bardziej zmotywowany niż w zeszłym roku. Pierwszym celem będzie dokończenie wyścigu jako pierwszy kierowca w grupie VAG (Audi, Volkswagen, Cupra). Nie będzie to łatwe, ale moje pragnienie wzrosło dziesięciokrotnie.

Mimo wszystko czujemy się bardziej waleczni.

Tak, z różnych powodów. jest wiele marek, które wchodzą na rynek z dużymi pieniędzmi. Volkswagen porzucił World RX i ponownie skupił się na WTCR. Cyan Racing wraz z Lynk & Co przybywają z dobrze rozwiniętym pakietem. I to mnie podnosi na duchu. Jeśli pokonamy ich własnymi środkami, będzie to oznaczać, że nasza praca jest doskonała. Wkurza mnie to, ale w pozytywnym tego słowa znaczeniu, to mnie motywuje. 

Jak obsługiwać program WTCR i GT3? 

Podjąłem decyzję, że wystartuję tylko w kilku dużych wyścigach GT3. Mógłbym wystartować w sprincie (przemianowanym na Blancpain GT World Challenge Europe. Przypis wydawcy). Nie jest to kwestia osiągów, ale Nie chcę się rozpraszać biorę udział w wielu konkursach i robię je źle. Początkowo Audi zatrudniło mnie do WTCR, tam czuję się najbardziej komfortowo i na tym skupia się moja uwaga.

Podjąłem ryzyko i udałem się do TCR trzy lata temu. Wtedy, wiele osób naśmiewało się z tej kategorii. Dziś jestem pewien, że chcieliby być tego częścią. Wraz ze wzrostem poziomu nie mogę tego zrobić jako dyletant. To mistrzostwa z fenomenalnymi ocenami. Wszyscy kierowcy marzą o tym, żeby tam być, w Audi budzi to pewną zazdrość (śmiech). Mistrzostwa są diabelskie, walki są świetne, to najlepsze wyścigi. Mam nadzieję być jego częścią przez wiele lat.

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz