Sebastian Trinks, menadżer WTCR w Goodyear: „Przebicia zależą w dużej mierze od samochodu, ustawień i stylu jazdy”

W obliczu wielokrotnych przebić opon w Vallelunga i na torze Nürburgring firma Lynk & Co zdecydowała się zakończyć swój udział w WTCR. Sebastian Trinks, menadżer WTCR w Goodyear, powrócił do obecnej sytuacji z oponami i wstępnie wyjaśnił problemy z przebiciem.

opublikowany 05/08/2022 à 18:47

Tomek Trichereau

0 Zobacz komentarze)

Sebastian Trinks, menadżer WTCR w Goodyear: „Przebicia zależą w dużej mierze od samochodu, ustawień i stylu jazdy”

Sebastian Trinks, menadżer WTCR w Goodyear, spodziewa się spokojnego weekendu w Alzacji. ©Foto Florent Gooden / DPPI

Jest to decyzja, która może mieć poważne konsekwencje dla WTCR. W czwartek firma Lynk & Co podjęła decyzję o zakończeniu swojego zaangażowania w WTCR ze względu na sytuację z oponami. W Vallelunga i na torze Nürburgring oba zdarzenia zepsuły liczne przebicia opon. Dlatego Sebastian Trinks, menadżer WTCR w Goodyear, rozmawiał z AUTOhebdo na temat obecnej sytuacji z oponami w WTCR. 

Jak się nauczyłeś Ogłoszenie Lynk & Co o zakończeniu zaangażowania w WTCR ?

Widzieliśmy oświadczenie w prasie, wszyscy byli trochę zaskoczeni tą decyzją. Ale tak, to decyzja Lynk & Co i tak, tutaj w WTCR mamy tylko 12 samochodów na torze.

CZYTAJ TAKŻE > Od Nürburgring do Vallelunga, dlaczego Lynk & Co radzi zatrzymać się w 2022 roku

Jak przebiegały dyskusje od czasu wydarzeń o godz Vallelunga (22 – 24 lipca) i poprzednio o godz Nurburgring (26-28 maja)?

Właściwie przeprowadziliśmy wiele analiz opon po Vallelunga. Dostarczyliśmy informacje FIA, Discovery i wszystkim zespołom. W wyniku tej analizy doszliśmy do wniosku, że nie było problemów w produkcji opon. Zatem z tego punktu widzenia było to słuszne. Podczas weekendu w Vallelunga widzieliśmy kilka samochodów z bardzo wysoką temperaturą opon. Nigdy nie doświadczyliśmy czegoś takiego w ciągu ostatnich dwóch lat, z wyjątkiem toru Nürburgring w 2022 r. Można więc zobaczyć, które zespoły używają opon częściej niż inne, a także przeanalizowaliśmy warunki na torze i drogach. powiedzmy temperatura toru, która w Vallelunga była bardzo wysoka i wynosiła ponad 55°, i podejrzewamy, że pod względem obciążenia opon poziom jest podobny do temperatury na torze Nürburgring.

Czy przed incydentami na torze Nürburgring miałeś już obawy dotyczące potencjalnego nadmiernego uszkodzenia opon? 

Ogólnie rzecz biorąc, nie było żadnych zastrzeżeń co do bilansu płatniczego. Tak naprawdę podczas weekendu na Nürburgringu po raz pierwszy mieliśmy tego typu problemy w WTCR.

Czy było możliwe odwołanie wyścigów w Vallelunga? po przebiciach, które pojawiły się podczas wolnych treningów? 

Nie, w przypadku tego wydarzenia nie wchodziło to w grę, ponieważ ogólnie wiedzieliśmy, że jeśli chodzi o opony, produkcję i tak dalej, wszystko jest w porządku. Dlatego też poczyniliśmy duże postępy z zespołami, razem na miejscu, z naszymi inżynierami i ich inżynierami, aby poprawić sytuację z oponami. Większość drużyn również nam pomogła. Widzieliśmy na przykład, że podczas pierwszego wyścigu mieliśmy więcej problemów niż podczas drugiego. Było to możliwe dzięki ocenom zespołów dotyczącym dostosowania ustawień samochodu i stylu jazdy podczas drugiego wyścigu. 

Jak możemy wyjaśnić, że niektóre zespoły w tym sezonie miały bardziej niż inne problemy z przebiciami? 

Myślę, że nadal dużo zależy od samochodu, ustawień i stylu jazdy. Wiedzieć, jak używać opon. Więc tak, wszyscy dostają te same opony, które są takie same, odkąd rozpoczęliśmy tę przygodę w WTCR w 2020 roku, więc od tego czasu nie było żadnych zmian w oponach. Oczywiście zespoły rozwijają samochody, samochody stają się szybsze, tory stają się szybsze dzięki nowej nawierzchni lub na przykład poprzez niewielką zmianę układu. 

Lynk & Co jako główną przyczynę wielokrotnych przebić opon wskazała masę swoich samochodów. Czy są inne parametry, które mogłyby wyjaśnić ten problem?

Generalnie podajemy zalecenia dotyczące użytkowania opon na każdy weekend i na tym etapie możemy jedynie zalecić idealne ciśnienie, ale w samochodach jest wiele innych elementów zawieszenia, na które nie mamy wpływu. Dlatego na tym etapie konieczna jest bliższa komunikacja z FIA i zespołami, aby zapewnić rozwiązanie tych problemów przed następnymi wyścigami. 

Widzieliśmy, że niektórym zespołom nadal udało się przezwyciężyć problemy z przebiciem, jak na przykład Comtoyou Team Audi Sport. 

To jest przykład, o którym wspomniałem, więc zespoły analizują również dane i wiele nagrań wideo na pokładzie z pierwszego wyścigu w Vallelunga, a następnie podejmują działania przed wyścigiem 1. Ostatecznie się udało, sytuacja na poziomie opon była ogólnie lepsza, a Styl jazdy był w pewnym stopniu dostosowany do ekstremalnych warunków atmosferycznych, jakie napotkaliśmy w Vallelunga.

Czy Goodyear dostarczy zespołom nowy typ opon na sezon 2023? 

To jeszcze nie zostało potwierdzone, pracujemy nad różnymi opcjami. Na stole leży kilka opcji, które obecnie oceniamy wewnętrznie, zbieramy także opinie od zespołów i promotora na podstawie przyszłorocznego harmonogramu i tak dalej, więc tak, powiedziałbym, że prace są w toku.

Czy w najbliższy weekend na torze Anneau du Rhin możemy spodziewać się dalszych problemów związanych z nadmiernym uszkodzeniem opon? 

Większość zespołów przeprowadziła tutaj testy przedsezonowe, oczywiście w chłodniejszych warunkach niż obecnie, ale po testach przedsezonowych nie zgłoszono nam żadnych problemów. Odbyliśmy już dzisiaj sesje testowe i ostatecznie z naszej strony nie zgłoszono żadnych problemów, a niektóre zespoły przeprowadziły już pełne symulacje wyścigu w takich warunkach. Podaliśmy, że temperatura na torze przekracza 40°, ale spodziewamy się nieco niższych temperatur w sobotę i niedzielę na torze. Jak na razie wygląda obiecująco i jak na razie bardzo dobrze.

CZYTAJ TAKŻE > Życie w WTCR toczy się dalej

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz