Zwycięzca w Adrii, Ehrlacher jest coraz bliżej tytułu

Młody Francuz nieubłaganie zmierza do swojego drugiego tytułu w Pucharze Świata Samochodów Turystycznych. Podczas włoskiego weekendu, przedostatniej rundy sezonu 2021, mistrz sezonu 2020 po raz kolejny wykazał się dużą dojrzałością, zajmując miejsce i wygrywając swój drugi wyścig w sezonie. Wygląda na to, że ofiara kolizji Jean-Karl Vernay pożegnał się ze swoimi tegorocznymi szansami na tytuł.

opublikowany 07/11/2021 à 14:58

Fabiena Gerarda

0 Zobacz komentarze)

Zwycięzca w Adrii, Ehrlacher jest coraz bliżej tytułu

Drugi sukces w sezonie Yanna Ehrlachera, zwycięzcy Adrii. ©WTCR

Yann Ehrlacher (Lynk & Co 03 N°68) est sans hésitation un garçon très intelligent. Le neveu d’Yvan Muller (Lynk & Co 03 N°100) a déjà prouvé en de nombreuses occasions sa science de la course mais aussi sa gestion d’ un championnat du monde. Calme et posé quand il est dans l’adversité. Il se transforme en un véritable prédateur, quand il est en mesure de jouer les places sur le podium ou remporter une course. C’est cette méthode qu’il a appliquée à la perfection ce dimanche. S’élançant 10e de la première course, il s’est retrouvé à la bagarre avec Jean Karl Vernay (Hyundai Elantra N°69). Gabriele Tarquini (Hyundai Elantra N°3), le futur retraité, le passera dans le dernier tour. 11e de la course, Ehrlacher sait que son moment du week-end sera en course 2. Cette première manche est remportée par son équipier Santiago Urrutia (Lynk & Co 03 N°12) devant Tom Coronel (Audi RS3 N°32) et Esteban Guerrieri (Honda Civic N°86). Au championnat, l’alsacien possède 21 points d’avance sur Urrutia et Guerrieri. JK Vernay est toujours dans le coup à 22 longueurs de son compatriote.

Ehrlacher wygrywa swój drugi wyścig w tym roku.

W drugiej rundzie transalpejskiego weekendu kierowca nr 68 wystartował z pole position, nie pozostawiając Fredowi Vervischowi (Audi RS3 nr 22) możliwości zajęcia tego miejsca na starcie. Objął prowadzenie na pierwszym zakręcie i utrzymał tę pozycję przez 17 okrążeń wyścigu. Z tyłu sprawy JK Vernay'a się psują, w pierwszym sektorze Lyonnais nie może uniknąć kontaktu z obywatelem Nestora Girolamiego. Uszkodzenia samochodu Vernaya były tak duże, że zmusiły go do wycofania się w pierwszej tercji wyścigu. Vernay ubolewa nad katastrofalnymi kwalifikacjami, które umieściły go w miękkiej części peletonu. „Zawsze w tych miejscach dużo ryzykujesz, to się nie zawiodło, to prawdziwa katastrofa i ogromna strata. » mówi zawiedziony Vernay.

Z przodu i za Ehrlacherem, na innej planecie, widzimy walkę pomiędzy dwoma kierowcami Audi, Vervischem i Gillesem Magnusem (Audi RS2 nr 3). Dwóch kierowców Comtoyou przekroczyło linię mety w tej kolejności, co pozwoliło Fredowi Vervischowi podtrzymać nadzieje

żywych tytułów. Do francuskiego lidera traci 35 długości i ma niewielką przewagę nad szóstym Guerrierim w wyścigu 6. Gilles Magnus ze swojej strony zdobywa tytuł juniorów, jest pierwszym zwycięzcą sezonu 2 w WTCR.

Tarquini, pożegnaj się z rodziną.

Drugim bohaterem dnia był oczywiście Gabriele Tarquini. Przyszły emeryt startował w swoim ostatnim krajowym wyścigu w imprezie światowej. Włoch pokazał się z bardzo dobrej strony i sprawił wiele żalu swoim licznym fanom. Weteran pierwszy wyścig ukończył na 10. pozycji. Drugą rundę zakończył na 5. pozycji na wydechach Yvana Mullera. Tarquiniowi pozostały już tylko dwa wyścigi, zanim uda się na zasłużony odpoczynek, który odbędzie się w Soczi (Rosja) 27 i 28 listopada.

Wyścig rankingowy 1

Wyścig rankingowy 2

Fabiena Gerarda

Szwajcarski nóż do sportów motorowych. Lubię rozmawiać o dyscyplinach cieni, które zasługują na wyświetlenie na światło dzienne. Specjalista od samochodów turystycznych (Supercars, DTM, TCR World Tour, BTCC)

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz