Wydarzenie było tym trudniejsze ze względu na temperaturę, która przez całe popołudnie utrzymywała się na poziomie 30°C. Więc oczywiście organizmy ucierpiały? zupełnie jak samochody.
Oprócz różnych utrudnień występujących w każdej załodze, piloci musieli radzić sobie z upałem, który był przyczyną pewnej liczby problemów technicznych? Triom udało się jednak awansować w hierarchii. Marc-Antoine Dannielou, Nicolas Maulini i Jacques startują z 10. miejsca na starcie Wolff, byli w stanie odziedziczyć rozkazy około północy i odnieść drugie zwycięstwo w roku? pierwszy pochodził z Mugello. Załoga CD Sport (Norma M 2 nr 20) jako jedna z pierwszych zastosowała się do wszystkich kar? W sumie 33. Po 16 godzinach wyścigów mają „tylko” 12 1 48 przewagi nad pierwszą Normą z Palmyr, numerem 375, na którym dzielą się Philippe Mondolot, David Zollinger i Christian Vaglio-Giors. Trzecie miejsce na podium zajęła załoga nr 40 Marca Faggionato, Natachy Gachnang i Jensa Petersena.
„Nie mieliśmy żadnych problemów poza tym, że pasek w pewnym momencie był luźno zamocowany, dlatego musieliśmy wracać do pudeł” – zwierzył się Szwajcar Nicolas Maulini. Byliśmy trochę rozczarowani naszym tempem pod koniec treningów, ponieważ zależało nam na lepszym miejscu na starcie. Ale jakie to ma znaczenie w 12-godzinnym wyścigu, pozycja w kwalifikacjach niewiele znaczy [?] Nasz start do wyścigu był całkiem przyzwoity. Staraliśmy się jechać czysto. A skoro nie ma problemu po stronie mechanicznej i kierowcy, to nie ma powodu, dla którego nie miałby się on zakończyć. Nasi konkurenci mieli wiele awarii, ale to także część gry. Niezawodność… to był jeden z kluczy do sukcesu w ten weekend.
Zespoły DB Autosport (Norma M 20 nr 21 z Bassora / Monclair / Delafosse) i Extreme Limite (Tatuus PY012 nr 19 z Patrice i Léo Roussel / De Fournioux) zamykają pierwszą piątkę.
12 godzin V V Wytrzymałość Proto: rozmiary eliminowane jeden po drugim
Jednak wynik wyścigu był przez długi czas niepewny? Wielu pretendentów do zwycięstwa zostało wyeliminowanych w ciągu kilku godzin, począwszy od Ligiera nr 53 JS 91 Evo of Gauvin / Pasian / Findlay (Graff), zakwalifikowanego na 2. miejscu; ten ostatni napotkał problemy z przednią osią już od pierwszych okrążeń. Inne załogi również miały pecha podczas tych 12 godzin Paul Ricard i nie tylko! Ligier JS 53 Evo 2 nr 29 firmy Trouillet / Perroy / Clairay (Graff) musiał wrócić do pudełka około godziny 18:20 z powodu przegrzania. Była wtedy na szczycie rankingu? Walcząca o podium opona nr 32 Norma M 70 firmy Taittinger / Jamin / Jules (CD Sport) również rzuciła ręcznik, zwłaszcza z powodu opornej pompy wodnej. Zespół Ultimate (Lahaye / Heriau / Nicolet) na przedostatnim miejscu? Załoga ta pokonała 53% całkowitego dystansu. Tylne skrzydło Ligiera nr 2 JS 35 Evo 3, które uderzyło w skrzynię biegów, nie udało się naprawić na 30 godziny i 20 minut przed metą. Polemiści TFT Ander Vilarino, Philippe Illiano i Alain Ferte zajmują tyły; skrzynia biegów ich nr 8 Norma M6 utknęła po zmroku na XNUMX. biegu.
Mistrzostwa wznowione
Ale jeszcze bardziej nieoczekiwane: żaden z pierwszych trzech zawodników w mistrzostwach nie zdobył dużych punktów, odkąd nr 53 IDEC Sport Racing Ligier JS 2 Evo 17 (Paul i Patrice Lafargue / Enjalabert) został przywieziony z powrotem do pudełka na planie około 17:16? ostatecznie zajmą 20. miejsce. Natomiast Norma M 30 nr 21 liderów Accary, Bole Besancon i Foubert padł ofiarą pożaru o 2:XNUMX, w wyniku czego pojawił się drugi samochód bezpieczeństwa w ramach imprezy. Dość powiedzieć, że jesteśmy obecnie świadkami prawdziwego przegrupowania się na szczycie rankingów generalnych.
Skomentuj ten artykuł! 0