Wyzwanie jednomiejscowe: V de V Paul Ricard definitywnie rozpoczyna mistrzostwa 2013 roku

Trzecie spotkanie w sezonie dla V de V Endurance Series i druga runda dla grupy jednomiejscowych zawodników, która spotkała się w Le Castellet pierwszego dnia weekendu, aby odbyć wolne treningi i sesję kwalifikacyjną określającą siatka startowa.

opublikowany 02/06/2013 à 21:02

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Wyzwanie jednomiejscowe: V de V Paul Ricard definitywnie rozpoczyna mistrzostwa 2013 roku

Idealne warunki na torze i łagodna pogoda. 25 kierowców umieściło swoje nazwiska na karcie czasu pracy, z Florianem Revazem na czele. W programie trzy wyścigi w sobotę i wspaniała okolica, w której można zobaczyć ewolucję jednomiejscowego peletonu na długich zakrętach toru Paula Ricarda.

// Wyścig 1 //
Pierwszy wyścig w ten weekend, zatem to samochody jednomiejscowe otworzą piłkę. Po kwalifikacjach pełnych niespodzianek spodziewaliśmy się oczywiście bardzo emocjonującego wyścigu, w szczególności z Guillaume Reynaldem na ostatniej pozycji w swoim 44. Mistrzu Formuły. Zaraz po wejściu na pola startowe straciliśmy zawodnika z numerem 49, który nie wziął udziału w wyścigu ze względu na problem mechaniczny. Po okrążeniu rozgrzewkowym samochody zatrzymały się w oczekiwaniu na zielone światło, ale z tyłu peletonu powiewały żółte flagi. Nr 21 autorstwa Jeana-Michela Ogier utknął i został ewakuowany z pasa startowego. Peleton wyjeżdża na nowe okrążenie rozgrzewkowe, a kierownictwo wyścigu skraca czas trwania imprezy do 16 minut zamiast początkowych 20 minut. Nadeszła kolej Formuły Mistrza nr 6 na zjazd do alei serwisowej! Już wiele zwrotów akcji, mimo że wyścig się jeszcze nie rozpoczął. W końcu zapala się zielone światło i peleton jedzie bez żadnych incydentów już na pierwszym okrążeniu. Dwóch kierowców otrzymało jednak kary, w tym młody Filippi, który będzie musiał wrócić do depot; trudny początek weekendu dla lidera mistrzostw. Timothée Buret również otrzymał rzut karny. Na prowadzeniu Florian Revaz, autor pole position w swoim Formule Master, objął prowadzenie więcej niż pewne. Z kolei Reynald Guillaume (również Mistrz Formuły, kat. A) rozpoczyna swój powrót po problemach w kwalifikacjach, które sprowadziły go do ostatniej kolejki. Biorąc pod uwagę uzyskane czasy, ma nadzieję, że uda mu się stanąć na podium, nawet jeśli czas wyścigu został skrócony o 4 minuty. Sylvain Milesi potwierdza swoje dobre występy na czele kategorii C, ale także w klasyfikacji generalnej. Reynald Guillaume kontynuuje swój wysiłek i na 5 okrążenia przed końcem plasuje się w czołowej piątce. Walka z numerem 2 Vincenta Iogny jest wspaniała, a ten ostatni będzie stawiał opór do ostatnich metrów. Siła Mistrza Formuły Reynalda Guillaume'a zrobiła jednak różnicę w przedostatnim zakręcie i kierowca samochodu z numerem 7 stanął na podium po starcie z końca stawki. Drugim i pierwszym B jest odnoszący sukcesy włoski kierowca Federico Gibbin (Viola Formula). Pod szachownicą prowadzi oczywiście Florian Revaz z wygodną przewagą 44 s. Ustanowił także najlepsze okrążenie w wyścigu z czasem 19.514.

// Wyścig 2 //
Kierowcy wracają do samochodów kilka godzin po pierwszej turze i debaty zostaną wznowione z takim samym entuzjazmem. Na czele Florian Revaz po raz kolejny przeżywa festiwal i startuje z pierwszej pętli. Za nim prezenterzy z kategorii B i C walczą w bardzo ożywionej czołowej piątce. Vincent Fraisse zostaje zauważony dzięki Formule Renault nr 30 w Lamo Racing, wyprzedza Sylvaina Milesiego w tej samej kategorii C. Jednomiejscowe pojazdy w kategorii B są tuż za tym duetem w kolejnym świetnym pojedynku pomiędzy numerem 51 Federico Gibbina i n ° 5 Xaviera Benecchiego; Jednak po pierwszych okrążeniach mają już ponad 5-sekundową stratę. Pojedynek ten zostanie przerwany, gdyż Xavier Bennechi otrzyma karę za wcześniejszy wyjazd. Logicznie rzecz biorąc, spada w rankingu i znajduje się poza 15. miejscem. Jeśli chodzi o pierwszą rundę, Reynald Guillaume z numerem 44 wystartował z tyłu stawki, a kierowca Formuły Mistrz musiał prześliznąć się przez środek peletonu, aby odzyskać prowadzenie. To samo podejście ma John Filippi (nr 27? Bossy Racing Team), który bardzo szybko awansuje w rankingach; zakwalifikował się na 15. pozycji, po 7 okrążeniach wyścigu był już na 3. miejscu. W połowie wyścigu znalazł się w pierwszej trójce, ale Florian Revaz miał już 3 sekund przewagi nad drugim, Włoch Federico Gibbin, który miał wspaniały wyścig w swojej Formule Renault 16 z zespołu Viola Formula, zgłosił się do kategorii B Wciąż w kategoria B, za nim Marek Böckmann (nr 2.0? Elbracht Motorsport) i Marc Cattaneo (nr 34? Formula Motorsport). W kategorii C Milesi wyprzedził Fraisse'a i zdołał zwiększyć jego przewagę do ponad 24 sekund.
Do wyścigu pozostało 6 minut, Guillaume i Filippi są już na dwóch pierwszych miejscach, ale różnica między nimi wynosi 17 sekund. Filippi zostaje uwolniony za kierownicą swojego Mistrza Formuły nr 27, ustanawia najszybsze okrążenie w wyścigu. Mimo że nadal miał dużą przewagę, Reynald Guillaume odpowiedział kilka okrążeń później, zdobywając najlepszy czas. Reynald Guillaume kontynuował swoją wspinaczkę w rankingach, ale teraz mierzy się z bardzo dobrym Markiem Böckmannem, który zaciekle broni swojego 6. miejsca za kierownicą Formuły Renault 2.0 znacznie słabszej od Mistrza Formuły; ostatecznie ustąpi na kilka minut przed metą. Florian Revaz po raz kolejny jako pierwszy zdobył flagę w szachownicę, a za nim plasuje się John Filippi z czasem 14.248. W przypadku trzeciego stopnia podium bardzo ładne wyjaśnienie pomiędzy C Sylvaina Milesiego i B Federico Gibbina. To właśnie ten ostatni zajmuje 3. miejsce, ale samochody w obu kategoriach dzielą tylko 2 sekundy. Wspaniały wyścig, który trzymał w napięciu publiczność zgromadzoną na trybunach toru Paul Ricard.

// Wyścig 3 //
Co ważne dla tej trzeciej rundy, niekwestionowany lider tego weekendu, Florian Revaz, musiał opuścić tor i tym samym pozostawił pierwsze miejsce na starcie. Jednomiejscowe samochody wystartowały bez niego, a trio Gibbin/Guillaume/Filippi prowadzi na czele. Powiewają żółte flagi i na pierwsze okrążenie wjeżdża samochód bezpieczeństwa. Młody i obiecujący Anthony Michiel za kierownicą samochodu wyścigowego Lamo nr 31 utknął na torze po jednomiejscowy został uszkodzony w wyniku nieszczęśliwego zderzenia z innym konkurentem. Samochody zostały ewakuowane i rozpoczynamy prace od nowa. Walka zostaje wznowiona na froncie pomiędzy Reynaldem Guillaume i Johnem Filippim, a ten ostatni znajdzie przewagę i obejmie prowadzenie w wyścigu. Następnie powiększył swoje prowadzenie do 5 sekund. W kategorii B po raz kolejny znakomity Gibbin prowadzi przed Iogną i Cattaneo. W kategorii C liderem, jak to często bywa, jest Sylvain Milesi, wyprzedzający Hugo Blanchota i Timothée Bureta. Ten ostatni popełnia jednak błąd i traci korzyść z dobrego startu w wyścigu w tej kategorii. Blanchotowi udało się wyprzedzić Cattaneo i wejść do czołowej piątki. Odbicie na czele wyścigu! John Filippi ma problem i musi wrócić na swoje stanowisko. Koniec wyścigu jest bliski, a ranking może jeszcze ewoluować ze względu na różnice między samochodami. To koniec wyścigu i jesteśmy świadkami niespotykanego dotąd podium, na którym reprezentowane są trzy kategorie wyścigu jednomiejscowego V de V: 5. miejsce: nr 1 Reynald Guillaume (Mistrz Formuły? kat. A); 44. miejsce: nr 2 Federico Gibbin (Formuła Renault 51? kat. B); 2.0. miejsce: nr 3 Sylvain Milesi (Formuła Renault 39? kat. C).

Ten weekend wyścigowy w Le Castellet naprawdę dotrzymał wszystkich obietnic związanych z mistrzostwami samochodów jednomiejscowych. Od kwalifikacji do ostatniego wyścigu byliśmy świadkami kilku wspaniałych bitew, przerywanych licznymi zwrotami akcji, które ożywiły ten weekend i wznowiły mistrzostwa w różnych kategoriach.

Następna runda zawodów Single-Seater Challenge w Dijon w dniach 28, 29 i 30 czerwca.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz