4:XNUMX Wytrzymałość GT / Turystyka: Simpson i Tomlinson wspinają się na najwyższy stopień w LMP3, wyprzedzając Pagny'ego, Bouveta i Perriera.
Wyścig był dość otwarty pomiędzy LMP3 i GTV1 na czele; Co więcej, w ciągu tych 4 godzin można było ubolewać nad kilkoma incydentami, z wyjątkiem załogi Patrice'a i Paula Lafargue (IDEC Sport Racing), którzy wywołali sensację na starcie, ignorując wszystkich swoich konkurentów. Niestety ich Porsche 911 GT3-R nr 1 musiało wrócić do pudełka około godziny 16:14 z powodu problemu mechanicznego. Obecni mistrzowie zajmą w sumie XNUMX. miejsce.
Polacy Michael Simpson i Lawrence Tomlinson, którzy na starcie stracili kilka miejsc, tymczasem na godzinę przed końcem awansowali w rankingach i objęli prowadzenie. Nigdy więcej nie opuszczą tego stanowiska. W ten sposób Ginetta Juno LMP3 nr 32 odniosła swój pierwszy sukces w V de V, ale zwycięstwo w GTV1 przypadło liderom serii Jean-Paulowi Pagny'emu, Jean-Bernardowi Bouvetowi i Thierry'emu Perrierowi (Visiom? Ferrari F458 GT 2 nr 2) sklasyfikowany na 2. miejscu w wyścigu. Niemniej jednak do końca ich Ferrari znajdowało się pod presją zespołu AF Corse (Cordoni / Zanuttini / Montermini – Ferrari 458 GT3), który zajął zaledwie 19. miejsce. Następnie podążaj za Porsche 911 GT3 R nr 267 firmy ANT Performance (Terrail / Von Burg / Amstutz) i BMW Z4 nr 39 firmy ROAL Motorsport (Mulacchie / Rangoni). Ten ostatni mógł liczyć na jeszcze lepszy wynik, gdyby nie ta przebita opona i te regularne wizyty w boksach w ciągu ostatniej godziny.
Pierre Fontaine i Christophe Decultot (Porsche 991 nr 93 – Bullfight by N?Race), zajmując 8. miejsce w klasyfikacji generalnej, zwyciężyli w kategorii GTV2 przed Porsche Almeras (Martinet / Tremblay / Ledogare – Porsche 997 Cup S nr 65) i AB Sport Auto (Thybaud / Proust? Audi R8 LMS nr 45).
Ten sukces Pagny'ego / Bouveta / Perriera pozwala im na dalsze powiększanie przewagi na szczycie mistrzostw.
Wyzwanie wytrzymałościowe V de V
Wyścig 2: Le Calvez dominuje nad przeciwnikami
Yann Le Calvez (Elva MK8 nr 3 w Meca Motor), który wystartował z drugiego rzędu, wygrał ostatni wyścig weekendu, mając prawie dwa okrążenia przewagi nad swoimi najbliższymi rywalami: Porsche 2 nr 3.0 duetu Cruvelier / Triniane (Ecurie d’Armagnac 72). Chevron B91 nr 60 zespołu Courage Classic (Legras / Debrie) uzupełnia zwycięską trójkę. Opiekun pole position John Doe (Chevron B27 nr 60 w Classic Racing Experience) został zmuszony do przejścia na emeryturę. Taki sam los spotkał Francka Metzgera (Cesca Grac nr 121? Zespół 6), zwycięzcy pierwszego wyścigu kilka godzin wcześniej.
Skomentuj ten artykuł! 0