Mistrzowie przez KO w Estoril

Słońce rozświetla Estoril ostatni dzień wyścigów sezonu V de V Endurance Series 2018. Emocjonujący punkt końcowy i znakomici mistrzowie, którzy teraz pojawiają się na długiej liście zwycięzców spotkań organizowanych od ponad 25 lat przez Erica Van de Vyvera.

opublikowany 04/11/2018 à 10:05

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Mistrzowie przez KO w Estoril

Opis projektu Wytrzymałość GT / Touring / LMP3 / PFV V de V

Jeśli nadal było ich wielu, którzy z matematycznego punktu widzenia mogliby nadal twierdzić, że są mistrzami, wydawało się mało prawdopodobne, że tytuł umknie Matthiasowi Kaiserowi lub duetowi Jakub Śmiechowski / Pontus Fredriksson, których po przybyciu do Portugalii dzieliło zaledwie 1,5 punktu.

Misja ligera nr 3 Wimmer Werk Motorsport Ligier JS P26 i Ligiera nr 22 Inter Europol Competition była zatem całkiem prosta: ukończyć wyścig przed innymi. Przez trzy z sześciu godzin obaj bawili się w kotka i myszkę, mijając jednego przed drugim, gdy zatrzymywali się lub przejeżdżali przez doły.

Niestety mechanicy pokrzyżowali ambicje polskiego zespołu, który tuż po połowie wyścigu musiał postanowić zatrzymać samochód Śmiechowskiego / Fredrikssona / Hippe. Kaiser może zatem zadowolić się zapewnieniem, jednak aby potwierdzić zasadność swojej koronacji, to na drugim miejscu zamyka ten finał w towarzystwie Klausa Bachlera i Lukasa Dunnera. A przez 6/10 sekundy byłoby to nawet zwycięstwo!

Ten ostatni trafia do garażu Ligier n°69 Monza. Na pokładzie John Corbett, James Winslow i Andréas Laskaratos, autorzy pole position, prowadzą bezbłędny kurs i włoska drużyna wreszcie osiąga sukces, który tak często jej umykał w tym sezonie.

Wyprzedza zatem austriackiego Ligiera nowego mistrza Matthiasa Kaisera z 2018 r. i Ligiera nr 33 Paula Scheuschnera / Moritza Müllera-Crepona / Xaviera Michela wystawionego przez drużynę Inter Europol Competition, która, jeśli straci trzeci tytuł z rzędu z nr 22, kończy z dobrym wynikiem na podium.

Zespół Red River Sport po raz pierwszy pojawił się w V de V, wywarł duże wrażenie, częściowo prowadząc debaty i kończąc wyścig u bram pierwszej trójki z parą Johnny Mowlem / Bonamy Grimes, zjednoczoną na normie M3 nr 30.

Obaj mężczyźni poprzedzają Graffa Ligiera nr 77 z Sébastiena Page'a i Luisa Sanjuana, zwycięzców i mistrzów kategorii Prestige z dodatkowym bonusem za drugie miejsce w klasyfikacji generalnej, którzy w ten weekend dzielili kierownicę z Estebanem Garcią.

Następny na podium Prestige był Ligier nr 5 Nefis firmy Speed ​​Factory z Munemann / Peters / Hunt oraz Ligier nr 40 Graff z Chartier / Fontaine / Decultot. Norma nr 30 CD Sport Wolff / Melin / Beltoise, DB Autosport de Bassora z numerem 21 / Robert / Perissel i Graff de Carde z numerem 39 / Trouillet / Philipps zamykają pierwszą dziesiątkę po napotkaniu różnych problemów, które przekreśliły ich szanse na podium.

W tabeli PFV zwycięstwo przypada w rękach Renault RS 01 n°45 AB Sport Auto de Domingues / De Miguel / Ferté, który przez chwilę znajdował się na czele klasyfikacji generalnej. Trzej mężczyźni wyprzedzili Foenixa nr 96 Solution F ojca i syna Charriola / Zacchii oraz Renault RS 01 nr 16 DEMJ Massimiliano Mugelli i Patricka Sarrailha, zwycięzców tej kategorii po tym, jak poczuli zagrożenie ze strony Foenixa n° 87 Rozwiązanie F od Faure / Cochet / Pourquie na początku wyścigu!

W GT wreszcie zwycięstwo i – nowość – tytuł dla Ferrari 488 GT3 n°1 Wizja Jean-Paula Pagny'ego, Thierry'ego Perriera i Jean-Bernarda Bouveta.

0 Zobacz komentarze)