FR 3.5: efekty nowego zestawu aerodynamicznego

Podobnie jak samochody F1, straciły one kilka gadżetów zdobiących karoserię. Zysk leży gdzie indziej…

opublikowany 11/04/2009 à 13:20

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

FR 3.5: efekty nowego zestawu aerodynamicznego

Dallara T08 zastąpiła siatkę T05 na sezon 2008. Wyposażona w akcesoria inspirowane techniką F1 obecnie, podobnie jak niektóre elementy bezpieczeństwa konstrukcji, były one również wyposażone w elementy aerodynamiczne, które miały dar zapewniania im większego docisku aerodynamicznego, ale w zamian nieco mniejszą prędkość maksymalną.
Jest to jeden z powodów, który skłonił personel do działania Renault Technologies zrecenzuje swój egzemplarz i odda do użytku nowy zestaw aerodynamiczny na rok 2009. Jak wyjaśnił nam Emmanuel Esnault, kierownik techniczny toru World Series by Renault, główną motywacją tych zmian jest przede wszystkim filozofia redukcji kosztów, która jest absolutnym priorytetem w tym okresie.

W ten sposób cały nowy zestaw został zmniejszony o pewną liczbę części, co oznacza oszczędność 12 000 euro. Łatwo sobie wyobrazić oszczędności w przypadku niektórych wycieczek po torze lub kolizji. Po zyskaniu 7 kg masa własna wynosi obecnie 628 kg, a wyścigowa masa kierowcy na pokładzie – 703 kg.

Alvaro Parente, mistrz serii z 2007 roku, objął kierownicę podczas opracowywania nowej konfiguracji na torze Dijon-Prenois. Jeśli chodzi o osiągi, to opór aerodynamiczny został proporcjonalnie zmniejszony bardziej niż obciążenie. Mogłoby to nieco ułatwić wyprzedzanie, co nie było najlepszą zaletą T08 w porównaniu do T05. Najnowsze testy zbiorcze w Barcelonie wykazały wzrost prędkości maksymalnej o 10 km/h.

Opinia Bertranda Baguette, Verviétois rozpoczynającego trzeci sezon, drugi z rzędu w Draco International Racing, którego jednomiejscowe bolidy noszą piękne kolory Force India F1: „Zachowanie samochodu z nowym zestawem jest znacznie bardziej nerwowe. Ubiegłoroczny był znacznie bardziej pracowity, a przez to znacznie stabilniejszy. Teraz, gdy straciliśmy obciążenie, szczególnie na przedniej osi, utrudnia to szybkie pokonywanie zakrętów i hamowanie. »

Załóżmy się, że ten nowy zestaw poprawi jakość jazdy?

0 Zobacz komentarze)