Dlaczego zdecydowałeś się wyjechać do Stanów Zjednoczonych?
Miałem kilka opcji w Europie, ale mój ojciec i ja zdecydowaliśmy się wyjechać do USA. A to z kilku powodów, m.in. Covid-19 i fakt, że mój sponsor Rokit pozytywnie ocenił moją jazdę tam. Jay Howard również był bardzo szczęśliwy, że mam mnie w swoim zespole. Kiedy jesteś profesjonalistą, nie jeździsz tylko dla siebie. Stany Zjednoczone to miejsce, w którym muszę być w tym roku.
Szkoda, wolelibyśmy Cię zobaczyć w F4 France…
W 2021 niestety tak nie będzie. W 2020 rozważaliśmy taką opcję, ale przepisy zabraniały rejestracji kierowcom w moim wieku. Mój jednomiejscowy w Danii był jednak podobny do tego używanego przez F4 France do 2019 r., więc mógłbym jeździć Mygale F4 we Francji.
Juju Noda podejmie amerykańskie wyzwanie, ścigając się @F4Championship w 2021 r. Dołączy @ŚledźJHDD przy wsparciu od @Rokit.
Czekam na to! #NODARacing #JujuNoda #Juju10 # JN10 pic.twitter.com/NIjTQs3o6b
— NODA Racing (@NODA_Racing) 18 stycznia 2021 r.
W dziewięciu wydarzeniach podzielonych na trzy spotkania zdobyłeś trzy pole position z trzech, dwa najszybsze okrążenia w wyścigu i jedno zwycięstwo. Jak oceniasz swój debiut w Europie?
Nie miałem pojęcia, czy wypadnę dobrze, czy nie. To była trochę niewiadoma, ale uwierzyłem w siebie i skupiłem się na tym, co potrafię. Dzięki wszystkim godzinom pracy udało mi się osiągnąć dobre rezultaty. Jestem bardzo zadowolony z tego, co zrobiłem.
Czy zidentyfikowałeś obszary wymagające poprawy jako priorytetowe?
Przede wszystkim zobaczyłam, jak trudno jest odnieść sukces w sporcie zdominowanym przez mężczyzn. Po zwycięstwie w pierwszym wyścigu w sezonie, będącym debiutem w mistrzostwach, widziałem, jak zareagowali chłopcy. Najwyraźniej szczególnie zależało im na tym, żeby ze mną nie przegrać. Ale ostatecznie testy przeprowadzone na kilku europejskich torach były dla mnie jeszcze bardziej przydatne. Bardzo podobał mi się Le Castellet z jego szybkimi odcinkami.
Jak myślisz, w jakich aspektach poczyniłeś największe postępy?
Głównie na mentalnych i technicznych aspektach jazdy. Myślę też, że po trudnych testach w takich warunkach czuję się pewniej na mokrym torze. W Danii naprawdę często pada deszcz!
Czy po przyjeździe z Japonii nie jest zbyt trudno zaaklimatyzować się w Europie?
Jeśli chodzi o wyścigi samochodowe, nie jest tak różowo. Komplikacją było przebywanie w kraju, w którym angielski nie jest głównym językiem. Nie da się wszystkiego zrozumieć, zwłaszcza jeśli nie ma się wokół siebie przyjaciół, którzy chcą Ci pomóc.
Czy powinniśmy postrzegać Twój program na rok 2021 jako pierwszy krok w kierunku kariery w Stanach Zjednoczonych, czy możemy sobie wyobrazić powrót do Europy?
Widzimy to tak. Mam otwarty umysł na rok 2022, ale oczywiście jestem bardzo zainteresowany powrotem do Europy. Jak powiedziałem, ważne jest, aby być tam, gdzie muszę. Chcę jeździć wszędzie, o ile pomaga mi to w doskonaleniu się, służy mojej karierze, a ludzie wokół mnie pracujący w tym projekcie są szczęśliwi.
Czy moglibyśmy Cię zobaczyć w Formule Regional przez Alpine w 2022 roku, kiedy będziesz mieć 16 lat?
Bardzo chciałbym jeździć takimi szybkimi autami. Jazda we Francji z pewnością byłaby dobra dla mojej kariery. Oraz Formuła Regionalna wg Alpine to bardzo konkurencyjna seria.
Jakie są Twoje długoterminowe cele?
La Formuła 1, L "IndyCarThe Formuła E et Le Mans. Szczerze mówiąc, chciałbym móc kiedyś zrobić je wszystkie. Jestem jeszcze bardzo młody i wiem, że droga jest jeszcze bardzo, bardzo długa.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)