Sieć Frédéric Sausset zaczyna się w Paul-Ricard

La Sektor Frédéric Sausset „Un Volant Pour Tous” otrzymał zgodę FIA i ACO za pośrednictwem ich prezydentów, panów Jeana Todta i Pierre’a Fillona, ​​ale także Vincenta Beaumesnila i Nicolasa Deschaux (FFSA).

Niecały rok po oficjalnej premierze w tygodniu, w którym odbywa się 24-godzinny wyścig Le Mans 2017, La Filière Frédéric Sausset startuje na torze Paul Ricard podczas serii VdeV.

opublikowany 26/05/2018 à 12:20

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Sieć Frédéric Sausset zaczyna się w Paul-Ricard

La Sektor Frédéric Sausset „Un Volant Pour Tous” otrzymał zgodę FIA i ACO za pośrednictwem ich prezydentów, panów Jeana Todta i Pierre’a Fillona, ​​ale także Vincenta Beaumesnila i Nicolasa Deschaux (FFSA).

Niecały rok po oficjalnej premierze w tygodniu 24 godziny Le Mans 2017: La Filière Frédéric Sausset startuje na torze Paul Ricard podczas serii VdeV.

Francuski zespół z siedzibą w Blois startuje w swoim pierwszym sezonie na Ligierze JS P3 w kategorii LM P3 serii VdeV. Samochód ten zostanie również zgłoszony w przyszłym roku do Pucharu Michelin Le Mans oraz do Europejskiej Serii Le Mans w roku 2020..

„Zima była bardzo pilna, wyjaśnia Frédéric Sausset. Musieliśmy spotkać się z wieloma partnerami, wybrać i przeszkolić naszych pilotów oraz przekwalifikować nasz zespół. Jesteśmy gotowi na rozpoczęcie sezonu w VdeV Series. To pierwszy z trzech kroków w stronę 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2020, na który otrzymaliśmy zaproszenie od Automobile Club de l’Ouest”.

Do reprezentowania La Filière wybrano trzech kierowców: Japończyka Takuma Aoki, Belga Nigela Bailly'ego i Francuza Snoussi Ben Moussa.

„Zasadnicze znaczenie miało dla nas posiadanie załogi reprezentującej różne kontynenty, narodowości i osoby niepełnosprawne, wspomina Frédéric Sausset. Dotarliśmy tam z utalentowanymi kierowcami z ogromnym potencjałem.”

Takuma Aoki urodził się 44 lata temu i mieszka w Tokio (Japonia). Jest zawodowym pilotem i menadżerem biznesowym. Jego osiągnięcia obejmują liczne tytuły motocyklowe (mistrz „All Japan Road Race Championship” w latach 1995 i 1996 w kategorii Superbike, piąty w Mistrzostwach Świata). Moto GP 1997) i samochód (zwycięzca kategorii GT Cup w Asian Le Mans Series w 2016 roku). Takuma cierpi na paraplegię od 1998 roku w wyniku wypadku motocyklowego.

„W końcu będę mógł spełnić swoje marzenie o udziale w 24-godzinnym wyścigu Le Mans! Dziękuję Frédéric!, on mówi. Będę nadal przekazywać światu przesłanie: że możliwości istot ludzkich są nieskończone! Moim pierwszym celem będzie ukończenie wyścigów wspólnym wysiłkiem, a następnie stopniowa poprawa naszych wyników.

Snussi Ben Moussa ma 35 lat. Mieszka w Pont Sainte Maxence (Oise). Od końca 2008 roku Snoussi jest instruktorem nauki jazdy samochodem w strukturze Pro-pulsion. Jego najlepszym wynikiem w zawodach było jedenaste miejsce w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Karting 2013. Snoussi ma amputowaną lewą rękę.

„Dzięki La Filière Frédéric Sausset moje marzenie będzie mogło się spełnić. Dzięki temu sektorowi będziemy mogli pokazać, że jesteśmy w stanie być na tym samym poziomie, co najlepsi sprawni piloci, – mówi Snoussi Ben Moussa.

Niepełnosprawność nie jest barierą. Musimy przekazać przesłanie, że zawsze można realizować swoje marzenia i że nadszedł czas, aby na wszystkich wydarzeniach sportowych przyjmować osoby niepełnosprawne”.

Nigel Bailly ma 28 lat i mieszka w Trazegnies w Belgii. Nigel bierze dziś udział w mistrzostwach Belgii BGDC. Na paraplegię cierpi od 2004 roku, kiedy uległ poważnemu wypadkowi na motocrossie.

„Oczywiście bardzo chcę wziąć udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Ale chcę też dobrze się bawić z otaczającymi mnie ludźmi, zespołem, rozwijać się technicznie i fizycznie i mieć pewność, że to doświadczenie przyniesie korzyści jak największej liczbie osób. Czeka nas szalone przeżycie! »

Debiutując w Paul Ricard, La Filière Frédéric Sausset pisze już nową STRONĘ sportów motorowych, prezentując po raz pierwszy w historii w pełni niepełnosprawną załogę na zamkniętym prototypie. La Filière Frédéric Sausset będzie uczestniczyć przez całą pozostałą część sezonu VdeV Series 100 w Dijon, Nawarra (Hiszpania), Le Mans i Estoril (Portugalia).
 

0 Zobacz komentarze)