Mszę odprawia się w GT/Turystyka

Na torze w Estoril, wciąż skąpanym w jasnym słońcu, napięcie trwało aż do wywieszenia flagi w szachownicę w ostatnim wyścigu sezonu 2015 pełnego zwrotów akcji, mającego na celu zdobycie tytułu GT/Turystyka.

opublikowany 08/11/2015 à 10:18

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Mszę odprawia się w GT/Turystyka

Il y a un an, sur ce même tracé portugais, Patrice et Paul Lafargue (Porsche 911 GT3 R IDEC Sport Racing) étaient sacré champions GT / Tourisme des V de V Wytrzymałość Seria. Przede wszystkim dzięki ich występom i dlatego, że Ferrari nr 51 AF Corse został wstawiony pomiędzy dwoma pretendentami do tytułu.

Dwanaście miesięcy później role się odwróciły i teraz laury muszą zdobyć Jean-Paul Pagny, Thierry Perrier i Jean Bernard Bouvet, pracujący nad Visiom Ferrari 458 GT2 nr 2. W finale zajęli 6. miejsce, ale ten wynik, dodany do 2. miejsca kierowców AF Corse Cordoniego i Zanuttiniego oraz 4. miejsca Patrice'a i Paula Lafargue'a, wystarczył, aby znaleźć się na liście nagród edycji 2015.

„Goniliśmy za nim przez wiele lat, ale pomimo kilku niepowodzeń jest on nasz, z zadowoleniem przyjmuje Bouveta, który podobnie jak Perrier zdobywa swoją pierwszą koronę, podczas gdy Pagny wita trzecią po koronach z 2007 i 2008 roku. Podczas wyścigów 6-godzinnych zawsze dzieje się więcej niż podczas wyścigów 4-godzinnych, a mieliśmy przed sobą potężnych przeciwników. Walka z IDEC przez cały rok i w końcu ich pokonanie była satysfakcjonująca. »

O ile duet AF Corse był, mimo nieobecności Andrei Monterminiego, prawdziwą rewelacją imprezy (triumfem w Prestige), to ta ostatnia runda sezonu została naznaczona pieczęcią LM P3, a w szczególności Ginetta n° 24 LNT tria White / Breeze / Belshaw, które praktycznie prowadziło od początku do końca, zapewniając angielskiemu prototypowi trzeci z rzędu sukces. Jeśli chodzi o Ligiera, jego chrzest w V de V Endurance Series zakończył się na trzecim stopniu ostatniego podium dzięki 42. Onroak Racing Pierre'a Fillona / Jacquesa i Pierre'a Nicoleta.

Piąti na mecie Oliver Campos i Kostas Kanaroglou odnieśli podwójne zwycięstwo i zdobyli tytuł GTV2 za kierownicą Moslera MT 900 nr 8 ekipy Escuela Espanola de Pilotos. Trzecia w tabeli para hiszpańsko-grecka po przybyciu do Estoril skorzystała z rezygnacji z Audi R8 LMS AB Sport Auto firm Thybaud / Proust / Jousse i Van de Vyver / Carugati / Wegelin.

Za Moslerem i Ferrari Visiomem plasują się odpowiednio Ferrari 458 GT3 nr 83 AKKA-ASP (Maurice i Benjamin Ricci / Policand), Porsche 997 Cup nr 58 RMS (Mallegol / Bachelier / Blank), Porsche 997 Cup S n °63 Porsche Lorient Racing (Polette / Lelièvre / Neyrial) i Porsche 997 Cup S n°56 RMS (Piergiovanni / Nicolaidis / Feller), które zamykają pierwszą dziesiątkę.

Na koniec odnotujmy zwycięstwo w kategorii S1 w GC10 n°20 GC Automobile Alexandra Davida / Calari / Amrouche oraz w GTV3 Porsche Cup n°29 Team Sport 5 w drużynie Bapstista / J. Martins.

0 Zobacz komentarze)