World Series by Renault przechodzi metamorfozę

Pod koniec ostatniego spotkania sezonu 2009, które odbędzie się w najbliższy weekend w Motorland Aragon, World Series by Renault będzie ewoluować i od przyszłego sezonu zaoferuje nową odsłonę.

opublikowany 25/10/2009 à 18:19

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

World Series by Renault przechodzi metamorfozę

Formuła Renault 3.5 Series
Jeśli w przyszłym sezonie najważniejsza będzie stabilność techniczna, piloci nie będą już mieli możliwości korzystania z systemu „push to pass”, usuniętego i kompensowanego zwiększeniem maksymalnej prędkości obrotowej silnika, która wynosi z 8200 do 8500 obr./min. Najwięcej zmian będzie jednak w organizacji spotkań. Seria FR 3.5 żegna się z systemem SuperPole i odwróconą siecią. Podobnie jak ma to miejsce w Formuła 2zostaną ustalone dwie trzydziestominutowe sesje kwalifikacyjne w celu określenia kolejności startów w każdym z dwóch wyścigów, które będą trwać 44 minuty plus jedno okrążenie. W związku z tym w sobotę i niedzielę odbędzie się jedna sesja kwalifikacyjna i jeden wyścig dziennie, z wyjątkiem Monako, gdzie rozegrany zostanie tylko jeden wyścig. W roku 2010, obejmującym osiem spotkań (patrz gdzie indziej) oraz weekend księstwa, w programie znajdzie się siedemnaście wyścigów.

Eurocup Formuła Renault 2.0

Pojawienie się Nowej Formuły Renault 2.0 jest główną zmianą w nowym sezonie. Ponadto kierowcy będą teraz podlegać bardziej rygorystycznym przepisom, ponieważ nie będą mogli wziąć udziału w więcej niż jednych mistrzostwach FR 2.0. Kierowcy będą musieli wybierać pomiędzy Eurocup a mistrzostwami krajowymi. Oprócz początkowej serii będą mieli jednak swobodę rywalizacji w dwóch dodatkowych wyścigach w innych mistrzostwach.

Na poziomie sportowym jedna sesja kwalifikacyjna zostanie wykorzystana do ustalenia pozycji startowych obu wyścigów. Najlepsze czasy zostaną ustalone na polu startowym pierwszego wyścigu, a drugie najlepsze czasy zostaną uwzględnione w drugim wyścigu. Obydwa wyścigi, jeden w sobotę i jeden w niedzielę, będą trwały 25 minut plus jedno okrążenie.

Trofeum Eurocup Megane
Organizacja oferuje możliwość, począwszy od sezonu 2010, spotkania dwóch kierowców za kierownicą tego samego samochodu. Podczas spotkań World Series rozgrywana będzie jedna sesja kwalifikacyjna (15 minut) i jeden wyścig (40 minut). Zwycięzca serii będzie mógł odbyć dzień testów na pokładzie Nissana GT-R GT1.

0 Zobacz komentarze)