Nowy FR 2.0: wydajniejszy i tańszy

Po intensywnych startach na europejskich torach faza rozwoju Nowej Formuły Renault 2.0 dobiega końca. Ten nowy jednomiejscowy samolot, który zostanie wprowadzony w 2010 roku, będzie wydajniejszy, ale także tańszy w eksploatacji.

opublikowany 21/09/2009 à 18:33

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Nowy FR 2.0: wydajniejszy i tańszy

Po 6000 km testów przeprowadzonych na nowym jednomiejscowy de Renault Sport Technologies Nowa Formuła Renault 2.0 zadebiutowała na dziewięciu europejskich torach, przeprowadzając siedemnastodniowe testy. Jednomiejscowy samochód robi swoje, zespoły Renault udoskonalają go, aby był gotowy na następny sezon. Sprzedawany za 57 500 euro bez podatków, jego koszty operacyjne spadły o 10% w porównaniu z jednomiejscowym samochodem używanym obecnie w Formule Renault 2.0 Eurocup, a także we wszystkich mistrzostwach krajowych FR 2.0.

Ta nowa wersja jednomiejscowego samochodu może liczyć na siedmiobiegową, półautomatyczną skrzynię biegów, przy czym na sezon przyjmuje się tylko jeden zestaw przełożeń. Renault Sport Technologies skupiło się również na zmniejszeniu liczby części zamiennych, osiągając w ten sposób znaczne korzyści skali. Redukcja kosztów leży u podstaw konstrukcji tego samochodu, ponieważ opony są obecnie w stanie pokonać 200 km, przy czym każdy jednoosobowy pojazd musi używać 29 opon do pociągów na sezon zamiast obecnych 33. Oszczędności możliwe będą dzięki zwiększonej żywotności niektórych części, takich jak hamulce (tarcze i klocki). Koszt eksploatacji tego jednomiejscowego pojazdu spada zatem o około 15% w porównaniu z obecnym jednomiejscowym pojazdem.

Bezpieczeństwo to także kolejny szczegółowo zbadany punkt Nowej Formuły Renault 2.0. Po licznych testach bezpieczeństwa ten jednomiejscowy pojazd jest pierwszym, który uzyskał homologację zgodnie ze standardami FIA F3 2011. Zadebiutuje w zawodach w 2010 roku w ramach Formuły Renault 2.0 Eurocup oraz w mistrzostwach krajowych FR 2.0.

0 Zobacz komentarze)