V de V Endurance Series – Dijon Prenois: Aktualizacja piątkowych treningów kwalifikacyjnych!

Podsumowanie testów kwalifikacyjnych do dyscyplin VdeV Endurance Series w Dijon

opublikowany 28/06/2014 à 11:43

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

V de V Endurance Series – Dijon Prenois: Aktualizacja piątkowych treningów kwalifikacyjnych!

Testy kwalifikacyjne Dijon – Monoplace V z V:
Bardzo dyskretnym rozpoczęciem sesji Timothé Buret zaskoczył swoich przeciwników w połowie sesji, utrzymując najlepszy czas na pierwszych treningach kwalifikacyjnych spotkania V de V. Wytrzymałość Seria Dijon. Podczas gdy my śledziliśmy pojedynek Cazzaniga/Perroy, to Xavier Benecchi, wielki fan toru w Dijon, zajął drugie miejsce, a za nim uplasowali się Jordan Perroy i Włoch Daniele Cazzaniga, po tym jak Full Yellow na sześć minut przed końcem testów pozbawiał nas bardzo sporne wyjaśnienie końcowe. Jako pierwszy zapłacił cenę francusko-szwajcar Antonin Borga i zadowoli się piątym miejscem. W grupie B nie było zaskoczeniem, że zwyciężył Sylvain Milesi przed bardzo młodym austriackim kierowcą Moritzem Muellerem-Creponem.

Testy kwalifikacyjne Dijon – Challenge Funyo V de V:
Bardzo emocjonujący początek testów z czerwoną flagą kilka minut po otwarciu toru. Niespodzianką dnia jest Romain Houllier, syn szefa HMC, który osiąga swój najlepszy czas przed Full Yellow, co nie pozwoli zwykłym liderom kategorii walczyć o pole position. Powracający Jean-Pascal Burguet również utrzymuje przewagę swojego początkowego czasu i znajdzie się w drugim rzędzie. Ramię w ramię dwaj pozostali bohaterowie mistrzostw, Jean Quelet i Serge Heriau, nie będą zatem mieli okazji walczyć o ten pole position, podobnie jak Arlan Boulain i François Heriau. Skrócone testy, które dają nam wgląd w zaskakujący pierwszy wyścig!

Testy kwalifikacyjne 2H Dijon Endurance VHC V de V:
Cette séance d?essais nous laisse présager deux courses pour le prix d?une, d?une part les Prototypes et d?autre part les GT, dans les deux catégories on admire de magnifiques voitures et pilotes expérimentés qui vont s?expliquer sur deux heures. En Prototype John DOE sur la Lola T292/6 n°25 fait la pole, suivi de Gérard Pargamin avec son Osella PA8 n°35 et Yann Le Calvez sur son Elva MK8 n°3, ceux-la nous promettent un match très ouvert qui pourrait bien être arbitré par le tout jeune Paul Lafargue avec sa toute nouvelle Lola T298 qui sort tout juste de restauration. En GT, Bernard Moreau sur sa Porsche 3L RSR à su repousser les attaques de l?équipage Allemand Mülder/Simon et de l?étonnante De Tomaso Pantera de Karl Pedraza et Lionel Robert. Mais attention ! Le très expérimenté Michel Nourry peut s?intercaler tout comme la puissante TVR Ford d?Alex Meynard et d?un certain Eric Van de Vyver. Notons enfin que la plupart de ces équipages effectuent à l?occasion de cette épreuve une préparation en vue des 2 Tours d?Horloge, la seule course de 24 heures au monde réservées aux véhicules historiques qui les attendent au mois de septembre sur le circuit du Paul Ricard !

0 Zobacz komentarze)