Yamamoto zwycięża na Suzuce, Hirakawa odchodzi na emeryturę

Kierowca Dandelon wygrał pierwszy z dwóch wyścigów zaplanowanych na ten weekend na japońskim torze, podczas gdy lider mistrzostw nie widział flagi z szachownicą.

opublikowany 05/12/2020 à 12:24

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Yamamoto zwycięża na Suzuce, Hirakawa odchodzi na emeryturę

Tydzień po zdobyciu tytułu Super GT na torze Fuji Naoki Yamamoto (zespół Dandelion Racing) kontynuuje dobrą passę. Dzień po rekordowym czasie 1'34'533 japoński kierowca wspiął się na najwyższy stopień podium na torze Suzuka.

Mający dobry start, gdy zgasły światła, mistrz Super GT 2020 powiększył przewagę i miał przewagę aż do siedmiu sekund przed swoim pierwszym zjazdem do boksów na początku 19. okrążenia wyścigu.

Następnie karty zostały przetasowane, gdy Nobuharu Matsuhita (Buzz Racing) wypadł z toru jedenaście okrążeń przed końcem, zmuszając samochód bezpieczeństwa do wjazdu na tor.

Prowadzący za samochodem bezpieczeństwa Naoki Yamamoto zapewnia swój ponowny start pomimo zagrożenia Kazuki Nakajima (Zespół Toma) tuż za nim. Kierowca ekipy Dandelion dobrze oparł się atakom rywala i z ponad sekundowym wyprzedzeniem zdołał schować się za osłoną.

Pozostawiony w tyle Nakajima nie zmniejsza dystansu do lidera i jest zmuszony przegrać w sobotę w pierwszym z dwóch wyścigów zaplanowanych na torze Suzuka. Naoki Yamamoto oferuje sobie swój pierwszy sukces w 2020 roku.

Prowadzący w mistrzostwach przed rozpoczęciem weekendu Ryo Hirakawa nie ukończył wyścigu. Walcząc o miejsce w czołowej piątce, kierowca Team Impul został uderzony przez Ukyo Sasaharę (Team Mugen) podczas czterostronnej bitwy rozpoczynającej się w pierwszym zakręcie na 5. okrążeniu.

Piąty na mecie i drugi w mistrzostwach Nick Cassidy (Team Tom's) wykorzystał emeryturę Ryo Hirakawy, aby zbliżyć się do lidera klasyfikacji. Obecnie do końca sezonu traci zaledwie pięć punktów, a do końca sezonu pozostały mu dwa wyścigi.

Po stronie francuskiej Sacha Fenestraz (Kondo Racing) dobiegł do mety na 10. miejscu. W szczególności wykorzystał wypadek Ryo Hirakawy, aby zbliżyć się do czołowej dziesiątki, po czym zapewnił sobie ją na dobre, pozbywając się Charlesa Milesiego (Buzz Racing).

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)