W Dijon ostatnia konfrontacja przed wakacjami!

Wyścig na torze Dijon-Prenois zawsze ma specyficzny charakter. Wiele osób lubi jeździć tutaj, po tym wspaniałym torze, który ponadto przypomina najlepsze dni sportów motorowych (i motocykli) we Francji. Właśnie dlatego Eric Van de Vyver i jego zespół organizacyjny od wielu lat umieszczają Dijon w kalendarzu serii V de V.

opublikowany 15/06/2013 à 14:08

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

W Dijon ostatnia konfrontacja przed wakacjami!

Dlatego z wielką przyjemnością wracamy do Burgundii i że od 27 czerwca wybiegi ożyją w ramach przygotowań do czwartego weekendu V de V. Wytrzymałość Seria 2013.

Tout comme lors du dernier meeting, disputé sur le circuit Paul Ricard, toutes les catégories sprint et endurance vont se retrouver à Dijon afin de s?affronter à nouveau avant que la période estivale ne vienne entrecouper cette saison 2013. Qu?on se le dise, le championnat est bien lancé ! Lors du dernier rendez-vous, la bataille a été féroce dans chacune des catégories, et au final, on a pu constater quelques changements de leaders dans les classements. Attention, car la place de numéro 1 est fragile ! Il suffit d?observer les écarts de points pour s?apercevoir qu?il est impossible de désigner un unique leader à ce stade du championnat. Chez les GT, les Porsche d?IMSA Performance Matmut i Crubile Sport są obok siebie, podczas gdy Ferrari Do Visioma brakuje zaledwie kilku punktów. GTV 2 czy GTV 3, to prawie ta sama analiza, zawsze z przyjemnością oglądam samochody różnych marek rywalizujące na torze i kierowców różnego pochodzenia, panów kierowców czy profesjonalistów. Śledzenie prototypowych mistrzostw sportowych jest równie bliskie i interesujące. Czołowe zespoły nie są odporne na pewne problemy, a niektóre nieobecności na mecie mogą być kosztowne w klasyfikacji generalnej. CD Sport, TFT, Palmyr, Normy monopolizują pierwsze miejsca w tabeli, ale zdarza się też, że w ostatnich wyścigach brakuje niektórych samochodów. Uważajcie więc na powrót Wilka i Tatuusa w kolejnych rundach, nie zapominając o Ligierze Philippe'a Alliota, którego nie ma, aby nadrobić zaległości. W VHC zawsze mówimy o wytrzymałości w przypadku dwugodzinnych wyścigów, nawet jeśli równanie jest nieco inne w przypadku starych, dobrych mechaników, o które trzeba wiedzieć, jak dbać. W każdym razie jest to dziedzina wyjątkowych samochodów, które ewoluują na oczach widzów i w rękach pasjonatów.
Pozostają jeszcze dwa sprinterskie wyzwania serii V de V Endurance, które również nabierają tempa ze względu na coraz większą liczbę uczestników na starcie i kierowców, którzy tak naprawdę nie są w stanie wybrać między sobą. Jest tam kilku typowych liderów, którzy błyszczeli już w poprzednich sezonach, ale wyróżniają się także inne nazwiska, czasem nawet w przypadku mniej wydajnych samochodów na papierze; szczególnie to mogliśmy zaobserwować podczas Wyzwania Monoplace. W Dijon, łącznie w obu kategoriach, będziemy świadkami łącznie 7 wyścigów (3 w pojazdach jednomiejscowych i 4 w Funyo), które będą wyznaczać tempo weekendu pod koniec czerwca, pomiędzy różnymi rundami wytrzymałościowymi.
Tor Dijon-Prenois oferuje szybki i rytmiczny układ, który wymaga ciągłej uwagi, aby uniknąć utraty cennych dziesiątek w kwalifikacjach. Podczas wyścigu będziesz musiał także zwracać uwagę na opony, aby zachować je w dobrym stanie przez całą sztafetę na tym ściernym torze bitumicznym. Ponieważ mówimy o oponach, Funyos będzie mógł po raz pierwszy zamontować tutaj Michelin S410, gumy opracowane po raz pierwszy dla samochodów mistrzowskich Endurance Proto, a które zostały dostosowane do Funyos, aby kontynuować ogólny rozwój. Seria V wytrzymałości. Kierowcy będą również mieli okazję przetestować je szczegółowo podczas trzech sesji treningowych w piątek oraz 4 rund rozłożonych na sobotę i niedzielę.

Za kulisami też powinniśmy się dobrze bawić, bo na V de V Endurance Series zawsze panuje przyjazna atmosfera, ale też dlatego, że program organizatorów jest przepełniony. Jak zawsze w Dijon, przed wakacjami panuje słońce i impreza, a zespół Monster Energy będzie tam, aby stworzyć nastrój w weekend, nie zapominając o rozdaniu napojów gościom i publiczności. Dla kierowców i zespołów piątek będzie okazją do wspólnego spotkania podczas prywatnego wieczoru organizowanego przez V de V Sports i grupę Ricard.
W wiosce padokowej obecni będą różni wystawcy, w tym marka odzieżowa Costume Carbone, która zaprezentuje wszystkie swoje kolekcje na rok 2013. Zajęcia będą odbywać się również przez cały weekend, a na parkingu wystawowym zgromadzą się najpiękniejsze supersamochody chwili , aby zaoferować widzom elementy porównania samochodów rozwijających się na torze z niektórymi ich „cywilnymi” wersjami.

Do zobaczenia w piątek 28 czerwca, sobotę 29 czerwca i niedzielę 30 czerwca na torze Dijon-Prenois!

Klasyfikacja generalna przed wyścigami Dijon-Prenois

Mistrzostwa Endurance GT/Touring
GTV 1
– 1. miejsce: nr 53 Porsche 911 GT3-R? Czy wydajność IMSA jest istotna? Gibon/Belloc
– 2. miejsce: nr 25 Porsche 911 GT3-R? Sport Crubilee? Perrodo/Crubilé/Collard
– 3 miejsce: #2 Ferrari F458? Wizja? Pagny’ego/Perriera/Bouveta

GTV 2 : nr 63 Porsche 997 Cup S? Wyścigi Porsche Lorient? Polette/Neyrial
GTV 3 : nr 56 Puchar Porsche 997? wartość skuteczna? Nicolaidis
GTV 4 :
S1 : nr 96 SF V8 Yacouba? Rozwiązanie F? Carugati

Mistrzostwa Proto Endurance
1. miejsce: nr 1 Norma M 20 FC – CD Sport? Tomasz Accary
2. miejsce: nr 8 Norma M 20 FC? TFT? Wincentego Capilaire’a
3. miejsce: nr 1 Norma M 20 FC – CD Sport? Damiena Delafosse’a

Mistrzostwa VHC w wyścigach wytrzymałościowych
Pierwszy Proto: nr 1 Elva MK3? Mechanik? Yanna Le Calveza
1. GT: nr 66 Porsche 911 2.8 RSR? Scuderia Cubana? Serge’a Kriknoffa

Mistrzostwa Funyo Challenge
1.: Nr 36 Funyo 5? AGR? Serge Hériau
2.: #1 Funyo 5? HLC Lohéac? Nicolasa Cannarda
3.: #2 Funyo 5? Pasja Polaka? Erica Grare’a

Mistrzostwa w zawodach jednoosobowych
1er kot. MA : nr 44 Mistrz Formuły? Zespół wyścigowy Kennol? Reynalda Guillaume’a
2. kot.A : nr 20 Mistrz Formuły? Wyścigi Revaza? Floriana Rewaza
3ème kot.A : nr 27 Mistrz Formuły? Zespół Bossy Racing? Jana Filippi

1er kat.B : nr 5 Formuła Renault 2.0? Formuła Motorsportu? Xaviera Benecchiego
1er kot.C : nr 39 Formuła Renault 2.0? Trajektoria zespołu wyścigowego? Sylvaina Milesi

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz