Dlatego z wielką przyjemnością wracamy do Burgundii i że od 27 czerwca wybiegi ożyją w ramach przygotowań do czwartego weekendu V de V. Wytrzymałość Seria 2013.
Tout comme lors du dernier meeting, disputé sur le circuit Paul Ricard, toutes les catégories sprint et endurance vont se retrouver à Dijon afin de s?affronter à nouveau avant que la période estivale ne vienne entrecouper cette saison 2013. Qu?on se le dise, le championnat est bien lancé ! Lors du dernier rendez-vous, la bataille a été féroce dans chacune des catégories, et au final, on a pu constater quelques changements de leaders dans les classements. Attention, car la place de numéro 1 est fragile ! Il suffit d?observer les écarts de points pour s?apercevoir qu?il est impossible de désigner un unique leader à ce stade du championnat. Chez les GT, les Porsche d?IMSA Performance Matmut i Crubile Sport są obok siebie, podczas gdy Ferrari Do Visioma brakuje zaledwie kilku punktów. GTV 2 czy GTV 3, to prawie ta sama analiza, zawsze z przyjemnością oglądam samochody różnych marek rywalizujące na torze i kierowców różnego pochodzenia, panów kierowców czy profesjonalistów. Śledzenie prototypowych mistrzostw sportowych jest równie bliskie i interesujące. Czołowe zespoły nie są odporne na pewne problemy, a niektóre nieobecności na mecie mogą być kosztowne w klasyfikacji generalnej. CD Sport, TFT, Palmyr, Normy monopolizują pierwsze miejsca w tabeli, ale zdarza się też, że w ostatnich wyścigach brakuje niektórych samochodów. Uważajcie więc na powrót Wilka i Tatuusa w kolejnych rundach, nie zapominając o Ligierze Philippe'a Alliota, którego nie ma, aby nadrobić zaległości. W VHC zawsze mówimy o wytrzymałości w przypadku dwugodzinnych wyścigów, nawet jeśli równanie jest nieco inne w przypadku starych, dobrych mechaników, o które trzeba wiedzieć, jak dbać. W każdym razie jest to dziedzina wyjątkowych samochodów, które ewoluują na oczach widzów i w rękach pasjonatów.
Pozostają jeszcze dwa sprinterskie wyzwania serii V de V Endurance, które również nabierają tempa ze względu na coraz większą liczbę uczestników na starcie i kierowców, którzy tak naprawdę nie są w stanie wybrać między sobą. Jest tam kilku typowych liderów, którzy błyszczeli już w poprzednich sezonach, ale wyróżniają się także inne nazwiska, czasem nawet w przypadku mniej wydajnych samochodów na papierze; szczególnie to mogliśmy zaobserwować podczas Wyzwania Monoplace. W Dijon, łącznie w obu kategoriach, będziemy świadkami łącznie 7 wyścigów (3 w pojazdach jednomiejscowych i 4 w Funyo), które będą wyznaczać tempo weekendu pod koniec czerwca, pomiędzy różnymi rundami wytrzymałościowymi.
Tor Dijon-Prenois oferuje szybki i rytmiczny układ, który wymaga ciągłej uwagi, aby uniknąć utraty cennych dziesiątek w kwalifikacjach. Podczas wyścigu będziesz musiał także zwracać uwagę na opony, aby zachować je w dobrym stanie przez całą sztafetę na tym ściernym torze bitumicznym. Ponieważ mówimy o oponach, Funyos będzie mógł po raz pierwszy zamontować tutaj Michelin S410, gumy opracowane po raz pierwszy dla samochodów mistrzowskich Endurance Proto, a które zostały dostosowane do Funyos, aby kontynuować ogólny rozwój. Seria V wytrzymałości. Kierowcy będą również mieli okazję przetestować je szczegółowo podczas trzech sesji treningowych w piątek oraz 4 rund rozłożonych na sobotę i niedzielę.
Za kulisami też powinniśmy się dobrze bawić, bo na V de V Endurance Series zawsze panuje przyjazna atmosfera, ale też dlatego, że program organizatorów jest przepełniony. Jak zawsze w Dijon, przed wakacjami panuje słońce i impreza, a zespół Monster Energy będzie tam, aby stworzyć nastrój w weekend, nie zapominając o rozdaniu napojów gościom i publiczności. Dla kierowców i zespołów piątek będzie okazją do wspólnego spotkania podczas prywatnego wieczoru organizowanego przez V de V Sports i grupę Ricard.
W wiosce padokowej obecni będą różni wystawcy, w tym marka odzieżowa Costume Carbone, która zaprezentuje wszystkie swoje kolekcje na rok 2013. Zajęcia będą odbywać się również przez cały weekend, a na parkingu wystawowym zgromadzą się najpiękniejsze supersamochody chwili , aby zaoferować widzom elementy porównania samochodów rozwijających się na torze z niektórymi ich „cywilnymi” wersjami.
Do zobaczenia w piątek 28 czerwca, sobotę 29 czerwca i niedzielę 30 czerwca na torze Dijon-Prenois!
Klasyfikacja generalna przed wyścigami Dijon-Prenois
Mistrzostwa Endurance GT/Touring
GTV 1
– 1. miejsce: nr 53 Porsche 911 GT3-R? Czy wydajność IMSA jest istotna? Gibon/Belloc
– 2. miejsce: nr 25 Porsche 911 GT3-R? Sport Crubilee? Perrodo/Crubilé/Collard
– 3 miejsce: #2 Ferrari F458? Wizja? Pagny’ego/Perriera/Bouveta
GTV 2 : nr 63 Porsche 997 Cup S? Wyścigi Porsche Lorient? Polette/Neyrial
GTV 3 : nr 56 Puchar Porsche 997? wartość skuteczna? Nicolaidis
GTV 4 :
S1 : nr 96 SF V8 Yacouba? Rozwiązanie F? Carugati
Mistrzostwa Proto Endurance
1. miejsce: nr 1 Norma M 20 FC – CD Sport? Tomasz Accary
2. miejsce: nr 8 Norma M 20 FC? TFT? Wincentego Capilaire’a
3. miejsce: nr 1 Norma M 20 FC – CD Sport? Damiena Delafosse’a
Mistrzostwa VHC w wyścigach wytrzymałościowych
Pierwszy Proto: nr 1 Elva MK3? Mechanik? Yanna Le Calveza
1. GT: nr 66 Porsche 911 2.8 RSR? Scuderia Cubana? Serge’a Kriknoffa
Mistrzostwa Funyo Challenge
1.: Nr 36 Funyo 5? AGR? Serge Hériau
2.: #1 Funyo 5? HLC Lohéac? Nicolasa Cannarda
3.: #2 Funyo 5? Pasja Polaka? Erica Grare’a
Mistrzostwa w zawodach jednoosobowych
1er kot. MA : nr 44 Mistrz Formuły? Zespół wyścigowy Kennol? Reynalda Guillaume’a
2. kot.A : nr 20 Mistrz Formuły? Wyścigi Revaza? Floriana Rewaza
3ème kot.A : nr 27 Mistrz Formuły? Zespół Bossy Racing? Jana Filippi
1er kat.B : nr 5 Formuła Renault 2.0? Formuła Motorsportu? Xaviera Benecchiego
1er kot.C : nr 39 Formuła Renault 2.0? Trajektoria zespołu wyścigowego? Sylvaina Milesi
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)