Tiago Monteiro: „Ten rok jest dla mnie trudnym sezonem”

Najbardziej francuskojęzyczny z Portugalczyków, Tiago Monteiro, z wielką szczerością wziął udział w tej małej grze pytań i odpowiedzi.

opublikowany 06/08/2022 à 14:25

Fabiena Gerarda

0 Zobacz komentarze)

Tiago Monteiro: „Ten rok jest dla mnie trudnym sezonem”

Tiago Monteiro, jak reagujesz na wiadomość o weekendzie i odejściu Lynk & Co? 

Pewne jest, że nie jest to najlepsza sytuacja, w jakiej się znaleźliśmy. Nie było nas wielu, zejście do 12 osób nie jest dobrym pomysłem. Nie będę komentował ich decyzji, ale pewne jest, że skoro Vallelunga (we Włoszech pięć Lynk&Co 03 nie wzięło udziału w obu wyścigach, przyp. red.) chcieli podkreślić, że są problemy z oponami, nikt jest z tego zadowolony. Myślę jednak, że musimy z nimi współpracować (Goodyear, przyp. red.) i spróbować znaleźć przyczyny problemu oraz spróbować je rozwiązać. Sprawy nie rozwiąże się porzuceniem mistrzostw.

Na szczęście WTCR pracuje nad alternatywnymi rozwiązaniami, które pozwolą nieco uzupełnić stawkę na dwa ostatnie wyścigi sezonu. Potem nadejdzie zima, która przywróci wszystko do normy. Zespoły narzekają nie tylko na opony, ale także na kalendarz i tory, na których jeździmy. Mistrzostwa potrzebują wsparcia, aby stanąć na nogi. Odbicie musi być ogólne i zjednoczone, a nie ciągnąć się nawzajem za nogi. 

Wróćmy do Ciebie, to skomplikowana sytuacja, na pewno nie jesteś w miejscu, w którym myślisz, że mógłbyś być? 

Ten rok jest dla mnie trudnym sezonem. To z pewnością najcięższy sezon w mojej karierze turystycznej. Naprawdę mamy mnóstwo problemów. Trudno wskazać, co się z nami dzieje, jest tak wiele małych rzeczy, które się składają. Jesteśmy w nowym zespole, który odkrywa i uczy się (Tiago i Attila Tassi przenieśli się z Münnich Motorsport do Team Engstler, przyp. red.). Mają metodę pracy, która naprawdę różni się od tej, którą znałem. Mają ogromny potencjał.

Potrzebujemy lepszej koordynacji naszej pracy, a przede wszystkim potrzebujemy czasu razem! Ale jeśli nie testujesz samochodu poza weekendami wyścigowymi, jest to skomplikowane. W WTCR wszystko toczy się bardzo szybko, jeśli wszystko nie jest dobrze skoordynowane, łatwo znajdziesz się na końcu. Szybko zyskujesz 5 lub 6 dziesiątych przewagi, ponieważ masz do czynienia z kierowcami, którzy szybko robią różnicę w zespołach, które są niemal oficjalnymi zespołami. Zupełnie nie o to nam chodzi, zarówno w Hondzie, jak i w zespole. 

Tiago Monteiro w dwóch seriach treningowych tego dnia zajął miejsca 12. i 9. ©fabgerard

Jak widzisz koniec sezonu? 

Żyję wyścig za wyścigiem. Staram się wszystko poprawiać spotkanie po spotkaniu. To znaczy ja, bo nie testujemy, więc nie zawsze jestem w najlepszej formie. Od marca nie robiłam żadnych sesji prywatnych. Ponieważ mamy FP0 (dodatkowa sesja testowa w Vallelunga, przyp. red.) jest trochę lepiej, mogę popracować trochę więcej i lepiej się przygotować. Mam jeszcze godzinę do pracy.

Ale kiedy rywalizujesz z czołowymi profesjonalistami, którzy jeżdżą prawie co tydzień lub dwa tygodnie, nie masz zbyt wielkich nadziei. Wszystko można poprawić, w naszej strukturze nie ma nic złego, ale musimy wszystko dostosować. Nie poddamy się ani ja, ani zespół, ani Honda. Każdy kierowca przechodzi przez takie momenty w swojej karierze, ja miałem inne trudne momenty i mówisz sobie, że gorzej nie może być. W takiej sytuacji od Ciebie zależy, czy nauczysz się wychodzić lepiej i zmieniać się.  

Pierścień Renu, nowy tor dla wszystkich, czy czujesz, że masz szansę zagrać? 

Jest tu naprawdę wyjątkowo, ale myślę, że to naprawdę dobry tor dla samochodów turystycznych. To dość nietypowe, przypomina mi Snetterton w Anglii. To stara szkoła, niezbyt szeroka, a ostatni bardzo techniczny sektor nadaje jej naprawdę interesującą cechę.

Trudno będzie go wyprzedzić, aleSamochód turystyczny» zawsze znajdziemy miejsce do wyprzedzania. Nie czuję się zbyt komfortowo, są dwa lub trzy bardzo skomplikowane miejsca z bardzo szybkimi zakrętami. Na tych fragmentach musisz mieć zaufanie do swojego samochodu i sprzętu, a ja nie mam jeszcze tej pewności, aby naprawdę odpuścić. Ale będziemy pracować i nie mam wątpliwości, że będzie lepiej.

CZYTAJ TAKŻE > Organizatorzy WTCR pracujący nad powrotem Lynk & Co w 2023 r

Fabiena Gerarda

Szwajcarski nóż do sportów motorowych. Lubię rozmawiać o dyscyplinach cieni, które zasługują na wyświetlenie na światło dzienne. Specjalista od samochodów turystycznych (Supercars, DTM, TCR World Tour, BTCC)

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz