Od 2022 roku Dakar będzie mógł skorzystać z nowego uczestnika szoku. Audi opracuje hybrydowy prototyp dla najsłynniejszego z rallye-naloty.
Układ napędowy będzie zelektryfikowany; aby pokonać odcinki liczące ponad 500 kilometrów, energię będzie dostarczał silnik TFSI z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem. Innymi słowy, role pomiędzy napędem elektrycznym i termicznym w samochodzie hybrydowym, jaki znamy dzisiaj, zostaną odwrócone.
Celem marki Rings jest „poprawimy wydajność elektrycznego układu napędowego i akumulatora w nadchodzących latach. Doświadczenie zgromadzone w tym programie sportowym należy następnie przenieść na rozwój zelektryfikowanych pojazdów produkcyjnych. »
Jeden projekt elektryczny goni drugi; w rzeczywistości Audi Sport kończy swój oficjalny program w Formuła E pod koniec sezonu 2021. Niemiecki producent był filarem dyscypliny jednomiejscowych od jej wprowadzenia jesienią 2014 roku, najpierw poprzez półprywatne wsparcie zespołu Abt, a następnie we własnym imieniu.
W ciągu sześciu lat Audi stało się marką odnoszącą największe sukcesy w FE z 43 podium i 12 zwycięstwami, ale także tytułem kierowcy zdobytym w 2017 roku przez Lucasa di Grassi i koroną zespołów rok później.
Przyszłość Audi Sport będzie zatem przebiegać przez pustynię Arabii Saudyjskiej, ale być może także przez… Le Mans. Tak przynajmniej wynika z wypowiedzi nowego szefa Juliusa Seebacha zamieszczonych na końcu komunikatu prasowego. „Rozważamy inne możliwe obszary aktywności w międzynarodowym sporcie motorowym. Czyniąc to, mamy na uwadze życzenia naszych klientów, aby przyszła strategia firmy wyraźnie skupiała się na elektryfikacji i mobilności neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla.
Dlatego intensywnie przygotowujemy się do wejścia do nowej kategorii LMDh z jej sztandarowymi wyścigami, 24-godzinnym wyścigiem Daytona i 24-godzinnym wyścigiem Le Mans. Najważniejszą wiadomością dla naszych fanów jest to, że sporty motorowe będą nadal odgrywać ważną rolę w Audi. »
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)