Carpooling N. Santos: „Pikes Peak, bardzo intensywna przygoda”

Założyciel firmy Norma opowiada o swoich zwycięstwach na Pikes Peak z Romainem Dumasem w numerze AUTO 2266tygodniowo, w sprzedaży w kioskach oraz w wersji cyfrowej.

opublikowany 29/06/2020 à 09:19

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Carpooling N. Santos: „Pikes Peak, bardzo intensywna przygoda”

Być może Norbert Santos przekazał stery (swojej córce Camille i inżynierowi Guillemowi Roux w przypadku Normy M30 oraz Duqueine’owi w przypadku LM P3), Pireneje nadal pasjonują się sportami motorowymi. Założyciel Normy zabrał AUTOhebdo na wycieczkę po St-Pé-de-Bigorre (Hautes-Pyrénées) na swoim pokładzie Mercedes 230 SL Pagoda, do przeczytania w AUTOhebdo nr 2266.

Krajobraz, który przemierzamy, przypomina mi Pikes Peak, który dwukrotnie wygrałeś z Romainem Dumasem. Jeśli chodzi o stronę przygodową, musiałeś zostać obsłużony.

Pikes Peak to legendarna wspinaczka górska. Referencje. W rzeczywistości obecnie odnawiamy zwycięską wersję M20 RD Limited z 2014 roku dla kolekcjonera.

 

 

W jaki sposób konstrukcja wielkości człowieka, taka jak Twoja, była w stanie sprostać temu wyzwaniu?

À 3 heures du matin, alors que je revenais d’une séance d’essais avec Nicolas Schatz, dans le Massif Central, je me suis arrêté dans une petite station-service. De l’autre côté de la pompe, une voiture s’arrête. Qui en sort ? Romain Dumas ! Il revenait d’une journée de tests pour Michelin. C’était peu de temps après sa première tentative, avec une Porsche 911 GT3 (en 2012. Ndlr).

Rozpoczyna się dyskusja. „Patrząc na ciebie, śniłem” – powiedziałem mu. Dlaczego by nie zorganizować czegoś razem? » Weszliśmy na stację na kawę, potem kolejną i długo rozmawialiśmy. Zarezerwowałem hotel, ale nie byłem już śpiący, pospieszyłem do warsztatu! Rano powiedziałem Guillemowi Roux (jego inżynierowi. Przyp. red.): „Będziemy robić Pikes Peak. » Myślał, że zwariowałem.

Jakie masz wspomnienia z Pikes Peak?

Po ludzku, to był wspaniały czas. To nie jest wspinaczka górska jak każda inna. Przylot odbywa się na wysokość ponad 4000 metrów, testy prowadzone są etapami. O drugiej w nocy znajdujesz się w lesie i czekasz, aż wzejdzie słońce, i modlisz się, aby mgła zniknęła!


N. Santos i Norma M20 RD Limited zwycięzca Pikes Peak w 2014 r. © A. Vincent

Na poziomie mechanicznym jest to test wszystkich niebezpieczeństw. Błąd nie jest dozwolony, podczas gdy personel na miejscu jest zmniejszony. Tylko 10 osób czuwało nad samochodem Romaina. Mieszkaliśmy w tym samym domu, choć sen należał do rzadkości! Na pierwszym roku (w 2014 r. przyp. red.) przez pierwsze cztery dni nie kładłam się spać. W nocy wspinamy się na zimnie, w dzień schodzimy do Colorado Springs, gdzie jest ponad 30 stopni. To bardzo intensywna przygoda z bardzo skomplikowanymi warunkami pracy.

Ale Romain, znałeś go wcześniej, prawda?

Dokładny. Spotkałem go w Mistrzostwach Francji Formuły Renault 20 lat temu. Prawie przetoczył się na podwoziu Normy. Odkryłam mężczyznę pełnego cech, szczególnie ludzkich, co wiele dla mnie znaczy. Nasza wspólna historia się nie skończyła. Muszę żyć projektami, a tak jak Romain ma dwa dziennie...

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)