Marc Goossens: „Moja kariera to prawdziwy rollercoaster”

Znał Zaka Browna jako ciężko pracującego kierowcę, Christiana Hornera jako niedojrzałego menedżera zespołu, Fernando Alonso jako kolegę z kosmosu... Trzynaście razy brał udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, osiedlał się w Japonii i Stanach Zjednoczonych i jest świetnie się dzisiaj bawimy, dzisiaj w EuroNASCAR. Mając prawie 54 lata, obecnie rola menadżera zespołu ma pierwszeństwo przed karierą wyścigową.

opublikowany 19/11/2023 à 18:00

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Marc Goossens: „Moja kariera to prawdziwy rollercoaster”

Marc Goorsens – Zdjęcie: Jacques Letihon

Champion Europy karting, mistrz Wielkiej Brytanii Formuły Ford, zwycięzca Festiwalu Formuły Ford… To kariera, która rozpoczęła się bardzo dobrze na początku lat 90-tych.

To prawda. Do tego czasu scenariusz był idealny. Zwłaszcza, że ​​byłem częścią branży Marlboro. Zawsze otrzymywałam bezwarunkowe wsparcie od rodziców, ale nie było ich stać na wsparcie mnie finansowe. Bez wsparcia firmy tytoniowej nigdy nie udałoby mi się przejść choćby jednego metra jednomiejscowy. Po Formule Ford sponsor logicznie zdecydował się zgłosić mnie do mistrzostw Wielkiej Brytanii. Formuła 3 w West Surrey Racing. Podwozie Reynarda dobiegło końca, ale Dick Bennetts, szef zespołu, nie chciał słyszeć o Dallarze. Napisał do mnie SMS-a: „Włosi nie wiedzą, jak robić samochody wyścigowe!” » Sezon 92 nie był sukcesem. Na szczęście szef zmienił zdanie i po dwóch wyścigach w następnym roku Pedro de la Rosa i ja skorzystaliśmy z podwozia Dallara. Odniosłem zwycięstwo i zająłem trzecie miejsce w mistrzostwach.

Następnie znajdziemy Cię w Formule 3000, ale bez słynnych kowbojskich barw.

I nie bez powodu! Kiedy przygotowywałem się do startu w pierwszym wyścigu F3000 w kwietniu 1994 r. w zespole nordyckim, osoby odpowiedzialne za Marlboro zdecydowały się zaprzestać angażowania się w jednomiejscowe samochody, aby wspierać w rajdach Freddy'ego Loixa i Bruno Thiry'ego.

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz