Najpierw świetnie. W przypadku Dakaru 2021 firma X-Raid zdecydowała się wyjść poza kategorię T1. Podczas tej nowej edycji niemiecki zespół odkryje T3. Powiązany z Yamahą zamierza wprowadzić dwa prototypy oparte na SSV (Side by Side) YXZ1000R japońskiej firmy.
Aby wykonać tę misję, X-Raid zdecydował się powierzyć jedną ze swoich dwóch Yamah YXZ1000R podwójnemu mistrzowi rallycross Mattias Ekstrom. W Arabii Saudyjskiej Szwedem będzie kierować jego rodak Emil Bergkvist.
« Udział w Dakarze zawsze był dla nas marzeniem, wyjaśnia główna zainteresowana osoba. W swojej karierze brałem udział w wielu wyścigach. Czy jest lepszy sposób, aby podziękować Svenowi (Quandtowi, dyrektorowi zespołu), którego znam od około 20 lat. W końcu udało nam się zebrać niezbędny budżet na zaangażowanie się w SxS (SSV) (…) Nie możemy się doczekać startu w Dakarze 2021. Będzie to również idealne przygotowanie do mojego udziału w Extreme E (pierwsza runda sezonu rozgrywana jest w Arabii Saudyjskiej). Nigdy wcześniej nie jeździłem po piasku i wydmach ".
Mattias Ekström będzie mógł przetestować prototyp YXZ1000R podczas zawodów Baja Hall rallye-rajd przed Dakarem (11 i 12 grudnia). Drugi SSV X-Raid zostanie powierzony Camelii Liparoti i Annett Fischer.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)