F-X. Demaison: „Z Volkswagenem ID nie mamy żadnych ograniczeń. R "

O zmianach wprowadzonych w ID rozmawia z nami François-Xavier Demaison, dyrektor techniczny Volkswagen Motorsport. R w świetle niedawnego rekordu osiągniętego na torze Nürburgring.

opublikowany 20/06/2019 à 08:21

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

F-X. Demaison: „Z Volkswagenem ID nie mamy żadnych ograniczeń. R "

Jakie były główne zmiany wprowadzone w ID. R pomiędzy Pikes Peak a Nürburgring?

Logicznie rzecz biorąc zmieniliśmy płetwy i dyfuzor, aby jak najlepiej dostosować samochód do ciśnienia atmosferycznego, które jest tutaj znacznie wyższe. Zawsze musisz znaleźć właściwą równowagę pomiędzy równowagą a wsparciem. Zestaw baterii jest jednak taki sam jak w Stanach Zjednoczonych. To jest nasz dzisiejszy punkt graniczny.

Dlaczego nie rozszerzyć tego punktu poza kwestię faktycznego projektu samochodu?

Uważamy, że jest to najlepszy dostawca, jaki obecnie istnieje. Być może to się zmieni, bo ewoluuje każdego dnia. I.D R to prawdziwe laboratorium i możemy spróbować innych akumulatorów. Pracujemy nad innymi akumulatorami.

Połączenia uziemiające wydawały się skomplikowane do zrozumienia. Jak to poprawiłeś?

Znaleźliśmy znacznie lepszy kompromis, to na pewno. Prowadzenie samochodu o dużej aerodynamiki na torze Nürburgring to wyzwanie, którego trochę nie doceniliśmy. Ale krok po kroku dochodzimy do tego celu. Aerodynamikowie zawsze chcieli, aby samochód był jak najniższy, dlatego musieliśmy jak najlepiej dostosować wysokość jazdy. Ale przy tak wyboistym obwodzie i w „3D” jest to znacznie trudniejsze. Symulacja nam pomaga, ale nic nie zastąpi jednoczesnej regulacji zawieszenia i aerodynamiki.

Przywiozłeś tu dwa samochody. Po co ?

Jeden jest pełen czujników, drugi nie. W tym ostatnim usunęliśmy jak najwięcej niepotrzebnych części.

Zmieniłeś producenta opon z Michelin na Bridgestone. Jaki jest powód ?

Bridgestone jest uprzywilejowanym partnerem technicznym Volkswagena, współpraca z nimi wydawała nam się normalna.

Czy przywiezione tutaj opony są specjalnie przeznaczone na tę próbę?

Tak. Konstrukcja i sama mieszanka są wyjątkowe.

Po tym rekordzie (obok Goodwood) przyjdą Chiny. Czy wrócisz do bazy używanej w Pikes Peak?

Tak. W porównaniu do Pikes Peak rozwinęliśmy samochód pod względem architektury elektrycznej i oprogramowania. Hamulce zmienione z ceramicznych na karbonowe.

Czy jest to dla Ciebie jedno z najlepszych doświadczeń jako inżyniera?

Na pewno jest miło, zwłaszcza bez przepisów technicznych. Masz niewielką szansę, aby „wyjaśnić” wiele rzeczy w zakresie silnika, akumulatorów, aerodynamiki… Nie mamy żadnych ograniczeń. Jeszcze niedawno nie myślałem, że samochód elektryczny może robić takie rzeczy.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz