Ostatnia Rada Światowa FIA umieściła elektryczne układy napędowe w centrum przyszłości Rallycross Świat. Federacja międzynarodowa faktycznie potwierdziła przybycie na rok 2021 zestaw w 100% elektryczny (silnik i akumulator), aby móc korzystać z sieci łączących samochody elektryczne i cieplne przez co najmniej rok.
Jako preludium do tej mieszanki oczekiwanej za dwa lata, IMG, promotor Mistrzostw Świata, w 2020 roku zaufa pracom austriackiego podmiotu Manfreda Stohla STARD, który niedawno zaprezentował swój Projekt E.
Projekt, prezentowany na bazie supersamochodu Ford Fiesta, opiera się na układzie napędowym o nazwie REVelution, rozwijającym moc 612 KM, który będzie można dostosować do dowolnego nadwozia samochodu segmentu B.
Główny zestaw obejmujący silniki elektryczne i powiązane sterowniki, skrzynię biegów, system magazynowania energii, kompletny pakiet elektroniki, wiązkę przewodów i układ ładowania.
Samochody Projekt E zostaną wykorzystane w serii prac rozwojowych na marginesie niektórych europejskich wydarzeń World RX w przyszłym roku, aby lepiej zrozumieć bardziej dogłębną transformację, jakiej oczekuje się w 2021 r. Testy rozpoczną się w przyszłym miesiącu, przed pełniejszą prezentacją samochód we wrześniu.
„Od kilku miesięcy współpracujemy ze STARD nad elektryfikacją światowego rallycrossu, wyjaśnia Torben Olsen, dyrektor generalny World RX w IMG. Zrobiliśmy teraz ważny krok w rozwoju rozwiązań elektrycznych dla rallycrossu, a w szczególności dla Projektu E.”
Coś w rodzaju dubbingu dla firmy STARD, która od dawna podąża ścieżką elektryczną w rallycrossie i dlatego znajduje doskonałe potwierdzenie w całej swojej pracy.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)