Wycieczka historyczna wreszcie rozpoczyna się w Albi

Przywilej epoki, Historyczne Mistrzostwa Francji na torze będą pierwszą imprezą sportów motorowych w epoce po koronawirusie, która zostanie otwarta dla publiczności, jak za starych, dobrych czasów. Widzowie nie mieliby racji, gdyby się tego pozbawili, przy 11 dyscyplinach i... 23 wyścigach w dwa dni!

opublikowany 18/07/2020 à 09:23

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Wycieczka historyczna wreszcie rozpoczyna się w Albi

" Wreszcie ! » Wyrażenie Laurenta Vallery-Massona, organizatora Historic Tour za pośrednictwem firmy HVM Racing, zdradza nieudawane zniecierpliwienie. Kwadrans później Historyczne Mistrzostwa Francji rozbiją swoje namioty na torze w Albi (17–19 lipca). Wydaje się, że gmina Tarn podziela tę chęć walkimi. „Czekanie jest ważne, zauważa główną rolę w wydarzeniu. Jestem zachwycony lokalną inwestycją. Aby wydarzenie mogło się odbyć, zareagowało wsparcie miejskie i polityczne. Czujemy też realną chęć zawodników do powrotu na tory. To dobry znak. »

 

 

Przerwa związana z pandemią Covid-19 nie ostudziła zatem entuzjazmu zainteresowanych stron. Pola startowe pozostaną mniej więcej tak samo zapełnione jak w 2019 r. Jak odruchowa reakcja, panowie kierowcy z radością skorzystali z okazji, aby ponownie uruchomić maszynę, zamiast żyć w strachu przed drugą falą i spadkiem aktywności.

Rzeczywiście, z 11 plansz reprezentowanych w ten weekend, najpopularniejsza dyscyplina (Lotus Trophy) obejmuje 30 pojazdów! Tylko dwie klasy ASAVÉ Racing skupiają się wokół dziesięciu samochodów. „Okres bezczynności wzbudził pożądanie wśród niektórych kierowców, co pozwala nam zwiększyć pewne kategorie, ściga tego, który będzie pilotował Formuła 3 Ralt RT3 w F3 Classic. Nie można jednak zapominać o kontekście epidemii, która nieco zakłóciła funkcjonowanie kart, a także o okresie wakacji. Nie było łatwo ustawić set, ale jesteśmy zadowoleni z takiego poziomu zaangażowania. »

 

Przede wszystkim sprawiedliwość

Wyścig Historic Tour, organizowany od 2015 roku pod tą nazwą, wyróżnia się uzyskaniem tytułu mistrza kraju zatwierdzonego przez Francuską Federację Sportów Motorowych (FFSA). A to zmienia wiele rzeczy! Zapomnij o staromodnym obrazie skupisk starych harf żydowskich, z którymi niedzielni kierowcy obchodzili się z wielką ostrożnością. „Wbrew temu, co czasami widzimy na prywatnych imprezach, nie są to wyścigi między przyjaciółmi. Przede wszystkim jest kwestia sportowa. Spektakl na torze ulega modyfikacji. »

W wyniku zaangażowania władz federalnych w Historic Tour w każdej rundzie obecny jest panel komisarzy, którego celem jest zagwarantowanie uczciwości sportowej i technicznej równie rygorystycznej jak w przypadku Modern. Przepisy techniczne stosowane w poszczególnych kategoriach odpowiadają także dokumentom z epoki. Zaktualizowano jedynie plik bezpieczeństwa (Hans dla kierowcy, pałąk dla roadstera itp.).

 

 

Chociaż obecnie jest optymistą, niepewność nie oszczędziła Laurenta Vallery-Massona podczas porodu. „Na początku czerwca nadal nie wiedzieliśmy, w jakich okolicznościach odbędzie się 3. Historyczne Grand Prix Albi. Na szczęście panuje tendencja do łagodzenia standardów zdrowotnych. » Należy ich bezwzględnie przestrzegać, aby zapewnić prawidłową organizację spotkania, zarówno ze strony uczestników, jak i publiczności (maksymalnie 4 osób na miejscu).

Podobnie jak w innych miejscach publicznych, w programie uwzględnione zostaną gesty barierowe (dozowniki żelu wodno-alkoholowego), a także zachowanie dystansu fizycznego (rozmieszczone miejsca na wybiegach). Zalecane będzie noszenie maseczki. „Wszyscy rozumieją, że widzowie, nawet jeśli będą mogli wędrować po padoku, nie będą mogli wsadzić głowy do wszystkich kokpitów ani mieć bezpośredniego kontaktu z zawodnikami, wskazuje Laurent Vallery-Masson. Miłośnicy aperitifów i przyjęć, znaków rozpoznawczych HVM Racing, będą warci swojego czasu, przynajmniej w Albi. „Nie jesteśmy w stanie zgromadzić wszystkich w jednym miejscu. Wzniesiemy toast z zachowaniem niezbędnego dystansu, a atmosfera będzie jak zawsze przyjazna. zapewnia. Aby podgrzać atmosferę, wystarczy pasja do sportów motorowych, najwyższy czas!

Kategorie szczegółowo

Na trasie Historic Tour z pewnością znajdziesz odpowiednie buty dla siebie. 11 historycznych płaskowyżów podzielono na trzy kategorie (Monoplace, Protos, GT/Tourism) i obiecują wyjątkową odmianę dla Mistrzostw Francji.

Trofeum F3 Classic (1971-1984) + Formuła Renault Klasyczny (1971-1994)

Od dwudziestu lat głównymi bohaterami spotkań HVM Racing są modele F3 zbudowane przed pojawieniem się podwozia z włókna węglowego i elektronicznego wtrysku, aby obniżyć koszty operacyjne. Tolerancja jest większa w Formule Renault przy współistnieniu silników turbo i atmosferycznych.

 

SportProtosCup (1950-1994)

Prototypy, które pojawiły się w 2015 r., do tej pory były podzielone na pięć odrębnych klas ze względu na datę zatwierdzenia (CN, C3, Historic 2000 i Sports 2000). W 2020 roku dodano sekcję Historia Wytrzymałość, zarezerwowany dla prototypów o większej wyporności z okresu 1966/1971.

 

Wyzwanie Formuła Ford Historyczna (1967-1981)

Pojedynczy silnik, Ford 1 Kent, dostarcza jedynie 600 koni mechanicznych, ale przy masie piórkowej wynoszącej 100 kg, osiągi tych jednomiejscowych samochodów i wrażenia z jazdy pozostają pierwszorzędne. To niewątpliwie wyjaśnia rosnący sukces tego wyzwania, w którym w Albi wzięło udział 420 zawodników.

 

Trofeum Formuły Ford Kent-Zetec (1967-2004)

Po raz pierwszy to trofeum, obejmujące nowsze i potężniejsze samochody Formuły Ford niż Challenge, ma prawo do własnych wyścigów. Podwozie Van Diemen ma lwią część, ale Mygales, Crosslé, a nawet Rondeau są w mieszance.

 

Puchar Youngtimers GTI (1982-1990) + Puchar Roadsters Pro (1990-1993)

Moda na bomby z lat 80. kwitnie na rynku wtórnym, a sporty motorowe nie są tu wyjątkiem. Z pomocą Mazdy MX-5 biorącej udział w Roadsters Pro Cup, Honda Civic, Citroën AX i inne Volkswageny Golfy GTI dadzą popis swoim bardzo zabawnym zachowaniem.

ASAVÉ Racing 65 (1947-1965)

Prestiż jest niezbędny, podobnie jak przyjemność dla oczu i uszu. Świadczy o tym choćby przesunięcie listy samochodów obecnych w Tarnie: Chevrolet Corvette C2, Ford Cortina, Lotus Elan czy nawet Shelby Cobra Daytona Coupé!

 

ASAVÉ Racing 75 (1966-1975)

Les belles Lola T70 et Porsche 910 du mythique Groupe 4 évolueront en compagnie des Porsche 911 RSR et De Tomaso Pantera. Celles-ci ont les égards du plus long temps de roulage (45 minutes de course). Le changement de pilote est possible, mais pas obligatoire.

 

Trofeum Lotosu (1982-1990)

Puchar poświęcony angielskiej firmie i jej najbardziej charakterystycznemu modelowi Seven to najstarsze historyczne mistrzostwa weekendu (utworzone w 1987 roku). Akceptowany jest również potomek Caterham 1.

 

Seria Maxi 1300 (1950-1976)

Jak sama nazwa wskazuje, tolerowane są wyłącznie silniki o maksymalnej pojemności skokowej 1 cm300. Nawet jeśli w tych wyścigach zobaczysz tylko małe formaty (Autobianchi, Austin Cooper, Simca), wyścigom nie będzie brakować pikanterii… ani późnego hamowania z parametrami technicznymi zbliżonymi do gokartu.

 

Samochody sedan (1960-1999) + GT Classic (1982-1997)

Trudno o bardziej eklektyczny styl. Od 32 lat zasady techniczne sedanów dają majsterkowiczom mechanicznym dużą swobodę w ulepszaniu samochodu GT lub samochodu turystycznego. GT Classic akceptuje 140 różnych modeli!

 

Puchar Legend Samochodów

Pole to, zaproszone do Albi, to jedna konstrukcja: małe podwozie rurowe (o długości 3,2 m) połączone z silnikiem motocyklowym pochodzenia Yamaha o pojemności 900 cm6 i XNUMX-biegową sekwencyjną skrzynią biegów. Trochę kontroli nad programem, ale niezła walka.

>>Czas na żywo<

>>Wyniki<

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz