Dakar jest często celem krytyki ekologicznej ze względu na zdjęcia niektórych pojazdów emitujących czarny dym pośród wspaniałych krajobrazów. Od 2026 roku ten banał nie będzie już miał zastosowania w przypadku samochodów osobowych i ciężarowych klasy elitarnej (profesjonalistów), co potwierdza David Castera, dyrektor wydarzenia.
We wtorek, 2021 stycznia, wieczorem podczas dziewiątego etapu edycji 12 drużyna Béarnais zorganizowała konferencję prasową w Neom (Arabia Saudyjska). TO rallye-Raid nie ujdzie zielonej rewolucji, która dotknęła sporty motorowe, a na Dakarze przedstawił plan bitwy "bardzo ambitny" aby iść z duchem czasu. Tak naprawdę od 2030 roku wszystkie klasy samochodów osobowych i ciężarowych będą składać się z pojazdów niskoemisyjnych!
Obejrzyj jeszcze raz konferencję prasową dotyczącą wizji Dakaru 2030!
https://t.co/Tjf80i6bVp#DakarPrzyszłość- Rajd DAKAR (@dakar) 12 stycznia 2021 r.
„Zdobyliśmy pierwszą pewność: samochody osobowe i ciężarowe jutra będą podróżować z silnikami elektrycznymi. Wyzwaniem przed nami jest sposób dostarczenia tej energii elektrycznej. Rozważano dwie główne ścieżki. Pierwszym z nich jesthybrydowy, z „konwencjonalnym” silnikiem spalinowym służącym jako generator przesyłający energię elektryczną do silników elektrycznych.
Drugie jest'wodór, który trafia do ogniwa paliwowego i z którego wytwarzana jest energia elektryczna. »
Przyciągnąć jak najwięcej osób i (ponownie) stać się odpowiednim laboratorium technicznym dla producentów, ASO napisało bardzo bezpłatny plan regulacyjny. „Mogłby być napęd na dwa koła, a także na cztery koła, kontynuuje David Castera, a także jeden, dwa, trzy lub cztery silniki elektryczne, rozmieszczone z przodu lub z tyłu pojazdu. »
Te zapowiedzi są interesujące, ale pojawia się mały problem: jak dostarczyć i przetransportować tę energię, zwłaszcza wodór, przez pustynię i jej ekstremalne warunki? David Castera również znalazł tam rozwiązanie.
Jeśli chcemy iść do przodu i działać szybko, również będziemy musieli przejść przez to tankowanie wodoru w środku odcinka specjalnego. To jest pierwszy krok; kiedy będziemy mogli się bez tego obejść, zrobimy to.”– wyjaśnia w sposób Formuła E, który rozpoczął swoje wyścigi ze zmianą jednomiejscowy pod koniec 2014 r., przed wyrzuceniem tego postoju w Gen2 w 2018 r.
Na biwaku przypomniano, z pewnymi szczegółami, cztery programy skupiające się na tych czystych energiach. Audi zadebiutuje w 2022 roku wraz z Q Motorsport kierowany przez Svena Quandta i wyjątkową maszynę oferującą energię elektryczną dostarczaną przez silnik TFSI z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem.
Gck przypomniała o swoim programie samochodów wodorowych na lata 2023–24, zabierając e-Blast 1 prowadzony przez Kevina Abbringa na tygodniowy test na pustyni i zaopatrując w energię elektryczną część biwaku, w tym salę szkoleniową.press w Neom.
Cyrila Despresa i Mike’a Horna we współpracy z CEA nadal przechowują dane na potrzeby samochodu wodorowego generacji Z. Wreszcie zaprezentowano dwie propozycje ciężarówek na wodór. Pierwsza to dzieło Krzysztofa Gaussina z ciężarówką wyścigową H2 w 2022 r., a drugą wymyśli wynalazca strony Booking.com i kierowca SSV, Keesa Koolena.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)