Peterhansel nie czuje się dobrze w towarzystwie swojego kolegi z drużyny: „Szczerze mówiąc, nie jest to łatwe”

Rekordzista zwycięstw w Dakarze po raz pierwszy w swojej bogatej karierze rajdowej musi radzić sobie z notatkami wydawanymi w języku angielskim.

opublikowany 07/01/2020 à 10:27

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Peterhansel nie czuje się dobrze w towarzystwie swojego kolegi z drużyny: „Szczerze mówiąc, nie jest to łatwe”

Jako para jak w rallye-raid, komunikacja jest kluczem do sukcesu. Stéphane Peterhansel (Mini Buggy JCW) testuje go podczas Dakaru 2020. Francuz miał pojechać ze swoją partnerką Andreą Peterhansel jako drugi pilot, ten ostatni zrezygnował ze względów zdrowotnych. 

Niemiec ustąpił miejsca Portugalczykowi Paulo Fiuzie w roli pilota. Rozumienie jest dobre, ale płynność pracy komplikuje użycie języka angielskiego. „Dla mnie, szczerze mówiąc, nie jest to oczywiste, uznaje rekordzistę zwycięstw w Dakarze (14). Cała komunikacja w kabinie odbywa się w języku angielskim, chociaż zawsze jechałem z pilotami, którzy mówili po francusku. 

(Najtrudniejsze są) nagłówki, kiedy są mi podawane w zestawie słuchawkowym po francusku, od razu wiem, dokąd mam się udać, ale teraz muszę trochę pomyśleć. Mam mały problem z tłumaczeniem. »

I przytoczyć konkretny przykład tych trudności, jakie napotkano na pierwszym etapie. „Trochę zwiedzaliśmy. Straciliśmy pięć minut na szukanie ukrytego punktu nawigacyjnego. Jest to przejście graniczne, które jest sprawdzane po przejechaniu przez nie, ale nie mamy informacji o odległości od samochodu. 

Szukaliśmy tego zbyt wcześnie, ale byliśmy na dobrej drodze. Prawdopodobnie popełniliśmy błąd w zakresie przebiegu. Będzie to zatem ustawienie umożliwiające dostrojenie samochodu. »

Drugiego dnia mechanicy wzięli się do roboty. „Nawigacja staje się coraz bardziej skomplikowana, a angielski nie poprawia się. Byliśmy w trasie, ale nie byliśmy jedyni. 5 km do mety kolumna kierownicy odłączona od kierownicy!

Miałem udar cieplny, ale naprawiliśmy go po cichu, co zajęło mi jeszcze kilka minut. Na początku etapu przebiliśmy oponę i byliśmy trochę bardziej ostrożni, ponieważ mieliśmy tylko koło zapasowe, ale pod tym względem poszło dobrze.

W ogólnym rankingu m.in. „Monsieur Dakar” jest na ósmym miejscu, 13 stóp od argentyńskiego lidera Orlando Terranovy (Mini 4×4). Dla Francuza nic straconego.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz