Ledwo zaprezentowany w wersji „Nürburgring”, w 100% elektryczny prototyp Volkswagen ID. R w ten piątek wyruszył na tor na legendarnej Nordschleife, aby rozpocząć szczegółowe testy będące wstępem do próby pobicia rekordu okrążenia w samochodzie elektrycznym w North Loop, zaplanowanej na lato tego roku.
Romain dumas został zatrudniony na torze, na którym czterokrotnie zwyciężył w 24-godzinnym wyścigu i mógł ocenić pracę wykonaną przez niemieckich inżynierów.
„Prędkości na zakrętach ID. R jest znacznie wyższe niż do tego jestem przyzwyczajony w samochodach wyścigowych GT, wspomina Gardois. Ale czuję się dobrze w kokpicie, a to jest tutaj naprawdę ważne.
Nordschleife ma większe i więcej nierówności niż tory, na których do tej pory testowaliśmy. Skupiliśmy się więc na dostosowaniu amortyzatorów i wysokości jazdy do unikalnych cech tego toru. »
Volkswagen Motorsport był w stanie zweryfikować swój program jazdy, wykazując, że najnowsze symulacje przygotowań zapewniły dobrą korelację z torem.
„Zadbaliśmy o to, aby identyfikator. R doskonale pasuje do tego wyjątkowego obwodu, szczególnie jeśli chodzi o podwozie, komentuje Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motorsport.
Zarządzanie energią już działa bardzo dobrze. Dzięki temu mogliśmy zgodnie z planem pracować nad głównymi punktami programu testowego, porównując różne opony wyścigowe naszego partnera Bridgestone. »
Rekord samochodu w 100% elektrycznego na torze Nürburgring pozostaje własnością NIO z EP9, z referencją ustanowioną w 6'45″90.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)