Chicherit: „W przyszłym roku nie wystąpimy w World RX bez prądu”

Guerlain Chicherit szczegółowo powrócił do rozwoju swojego zespołu w obliczu kryzysu związanego z koronawirusem oraz do przyszłości swojego zespołu GCK w World RX.

opublikowany 16/06/2020 à 08:19

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Chicherit: „W przyszłym roku nie wystąpimy w World RX bez prądu”

Jak działała firma GCK podczas tej izolacji?

Dobrze sobie poradziliśmy. Jeśli wiele spraw nie mogło posunąć się do przodu, w dostępnym czasie byliśmy w stanie opracować inne projekty. Przeszliśmy na telepracę, co w pewnym sensie pozwoliło nam być bardziej produktywnymi i lepiej zarządzać czasem. Będziemy mieli wiele ogłoszeń do ogłoszenia od teraz do końca roku lub na początku 2021 roku.

Jakie są Twoje przyszłe projekty sportowe poza? Rallycross ?

Na ten moment nie mogę nic powiedzieć, ale planujemy rozwój w innych dyscyplinach z elektryką. Zespół GCK wkrótce będzie polegał wyłącznie na tej technologii i nie będziemy obecni w przyszłym roku w World RX, jeśli termika pozostanie na swoim miejscu, ale być może opuścimy zespół Fors Performance, aby dokończyć obsługę Supersamochodów (elektryczny debiut w World RX zostało przełożone na 2022 rok ze względu na kryzys związany z koronawirusem). To nie tylko kwestia wizerunku, ale przede wszystkim kwestia przekonań. Docelowo chcę, żeby wszystko było „zielone”, od sprzętu po transport logistyczny. Inaczej byłoby to nonsensem.Mamy środki, aby to wdrożyć z działem GCK Energy. Na przykład w zeszłym roku mieliśmy obiekt w 100% samowystarczalny pod względem energii elektrycznej.

Co motywowało Cię do podjęcia tej decyzji modernizacja (co polega na zastąpieniu silnika cieplnego silnikiem elektrycznym)?

Zawsze kochałem piękne samochody i chciałem rozwijać ten projekt przez trzy lata. Zakończyliśmy prace nad silnikiem i przetestowaliśmy go już na torze, korzystając z wiedzy firmy IBS, którą stworzyliśmy Éric Boudot i ja, który również pracuje nad moim projektem Dakar. Celem było zaprojektowanie akumulatorów zapewniających wysoką wydajność i wydajne chłodzenie przy atrakcyjnej cenie, ponieważ technologia ta jest obecnie zbyt droga w sportach motorowych i nie może się sprawdzić.

Jakie będą szczególne cechy Lancii Delta eVO, pierwszego projektu, który zaprezentowaliście?

Prace nad projektem Lancia Delta Retrofit trwały prawie dwa lata. Nie chcemy produkować dużych ilości, jesteśmy bardziej zorientowani na ekskluzywność i planujemy wyprodukować łącznie 47 egzemplarzy tego modelu. Zachowujemy podstawy Delty, korzystając z podwozia z początku lat 1990., ale wszystko zostanie odnowione, aby spełniało obecne standardy. Niemniej jednak ponownie zainstalujemy 5-biegową skrzynię biegów w kształcie litery H, tak jak w oryginalnym modelu, a także sprzęgło i myślę, że jest to pierwsze rozwiązanie w pojazdach elektrycznych. Dla mnie posiadanie skrzyni biegów było warunkiem obowiązkowym, bo dzięki temu czerpie się przyjemność z jazdy. Silniki elektryczne potrafią osiągać bardzo wysokie wyniki, ale przy skrzyni biegów o mocy zaledwie 150 kW (lub około 200 KM) i przełożeniach można uzyskać demoniczne osiągi. Nie współpracujemy z producentem. Pracujemy jako prosty przygotowujący, kupując podwozie.

Jak przygotowujesz się do wznowienia zaplanowanego na koniec sierpnia w Höljes (Szwecja)?

Testy powinniśmy wznowić około połowy czerwca. Będziemy musieli być gotowi, ponieważ harmonogram będzie bardzo napięty. Odwołanie rundy Lohéac wydawało mi się przedwczesne i oczywiście jestem rozczarowany tą decyzją, ale rozumiem też problemy, jakie napotkali organizatorzy. Spotkanie FIA ​​ma się odbyć teraz (piątek 29 maja), aby znaleźć wydarzenie zastępcze.

Jaki jest Twój pogląd na przyszłość World RX?

Nie rozumiem wszystkich decyzji, ale akceptuję sytuację i wiem, że robią wszystko, co w ich mocy. Nigdy nie znamy wszystkich parametrów i chcę pokazać im moje wsparcie, pozostając pozytywnym, nawet jeśli chciałbym, żeby zaryzykowali i przeszli na napęd elektryczny. Hałasu będzie oczywiście mniej, ale trzeba żyć z duchem czasu i akceptować zmiany. Rallycross doskonale wpisuje się w tę technologię, jest to dyscyplina, w której jest dużo kontaktu i w której zawsze coś się dzieje na początku. Ze swojej strony musieliśmy także wyjść ze swojej strefy komfortu. W szczególności musieliśmy zatrudnić nowych inżynierów i dokonać inwestycji. Myślę, że powinniśmy inspirować się tym, co Travis Pastrana robi ze swoim Nitro Circus, a Ken Block ze swoimi filmami z Gymkhany, które oglądają dziesiątki milionów ludzi. Musimy wykorzystać te koncepcje w Rallycrossie i ożywić widowisko.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz