Enzo Ide: „Jestem bardzo zadowolony z tego, co do tej pory zrobiłem”

Po raz pierwszy w swojej karierze Belg na pełny etat zaangażował się w World RX, kontynuując naukę tej dyscypliny i ma nadzieję, że wkrótce uda mu się skontaktować z najlepszymi.

opublikowany 08/09/2021 à 16:25

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Enzo Ide: „Jestem bardzo zadowolony z tego, co do tej pory zrobiłem”

Enzo Ide startuje przez cały sezon World RX 2021. ©Pula treści Red Bulla

Przyzwyczajony do długich torów i wyścigów GT, Enzo Ide założył się w tym roku, że przejdzie na pełny etat do Rallycrossu. Związany z trzykrotnym mistrzem świata i obrońcą tytułu Johanem Kristofferssonem w EKS JC, zwycięzca Blancpain GT Series Sprint Cup 2016 zajmuje obecnie 7. miejsce w mistrzostwach, które zamierza wygrać w przyszłości. W AUTOhebdo Belg wspomina swój początek sezonu, naznaczony logicznym okresem nauki pod okiem specjalistów Rallycross.

Co zyskasz podczas weekendu w Lohéac?

Dużo się nauczyłem. Pracowaliśmy nad samochodem przez cały weekend, ponieważ nie było odpowiedniej prędkości, ale ja też nie miałem jej na początku. Chciałem mieć rzeczy, których samochód nie mógł mi dać, więc to była moja wina. Potem zacząłem jechać właściwą drogą i samochód to zaakceptował. Następnie spisał się znakomicie w półfinale, najlepszym występie weekendu. Niestety nie udało mi się dostać do finału, ale cały czas się uczę.

Jakie były Twoje odczucia na torze?

Jeździłem tu już w ramach testów. Wiele osób uważa, że ​​jest to łatwa droga, ale wcale tak nie jest. Część żwirowa tak naprawdę nie jest żwirowa. Są to dość duże kamienie. Ten tor bardzo zużywa opony, więc musisz znaleźć odpowiednie ustawienie, aby dotrzeć do półfinału i finału z dobrymi oponami, ponieważ tor pochłania je jak nigdy dotąd.

Jak oceniasz swój początek sezonu?

Prywatnie jestem bardzo zadowolony z tego, co do tej pory zrobiłem. Jestem nowy w tym sporcie. Jest nas ośmiu (uczestników pełnoetatowych. Przyp. red.), a pozostałych siedmiu kierowców jest w stanie wygrać, niezależnie od tego, czy jest to Kevin, Timmy Hansen czy Timo Scheider. Wszyscy mają duże doświadczenie. Ze swojej strony cieszę się, że nie jestem od nich zbyt daleko, a czasem nawet szybciej. Z biegiem czasu będę się dalej uczyć. Podczas testowania łatwo jest działać szybko, ponieważ jesteś sam. W wyścigu nie jesteś sam i nie ma tylko jednego okrążenia. Muszę się nauczyć tej samej konsekwencji na każdym okrążeniu, bo najmniejszy błąd kosztuje kilka dziesiątych, a w Rallycrossie nie możemy sobie na to pozwolić.

Rozmawiał Gonzalo Forbes w Loheac

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz