eRX2, pierwsze mistrzostwa w rallycrossie elektrycznym rozpoczną się w 2021 roku

eRX2 będzie oferował wyższe osiągi niż obecny RX2, a jednocześnie umożliwi młodym talentom trenowanie jazdy elektrycznym samochodem rallycrossowym przed Supercarem. 

opublikowany 31/07/2020 à 13:19

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

eRX2, pierwsze mistrzostwa w rallycrossie elektrycznym rozpoczną się w 2021 roku

A zatem dawno ogłoszone dla kategorii premier przesunięty na rok 2022, le rallycross w końcu idzie na prąd. W 2021 roku, rok przed Mistrzostwami Świata RX, w zawodach jedna kategoria będzie wykorzystywać wyłącznie jednostki elektryczne: eRX2.

Jak sama nazwa wskazuje, eRX2 będzie służyć jako poziom dostępu do World RX. Pojazd posiada napęd na cztery koła. Pod tymczasową sukienką z RX2 Supercar Lites znajduje się akumulator dostarczający moc 250 kW (czyli 335 koni mechanicznych), tworzony przez hiszpańską firmę QEV Technologies na przestrzeni ostatnich dziewięciu miesięcy.

Akumulator umieszczono po prawej stronie kierowcy, w pozycji centralnej, co gwarantuje idealny rozkład masy pomiędzy przodem i tyłem (50/50). Pojazdem eRX2 można jeździć maksymalnie 25 minut, przy zalecanym czasie ładowania między sesjami wynoszącym 20 minut.

Mistrzostwa będą korzystać z odznaki FIA, a ich organizatorem będzie IMG, promotor World RX. Olsbergs MSE zajmie się sportową częścią eRX2. Jeśli chodzi o kalendarz, będzie się on kręcił wokół sześć rund w Europie.

„Dzięki wprowadzeniu na rynek eRX2 będziemy w stanie zapewnić młodym kierowcom tanią ścieżkę”.– zapewnia przewodniczący komisji off-roadowej FIA Gyarfas Olah.

Szefowa QEV Technologies, Joan Orus, wskazuje na zaletę rallycrossu, który dzięki sprinterskim wyścigom zużywa mało energii. „Rallycross to idealna dyscyplina dla samochodów elektrycznych. Jestem pewien, że eRX2 jest w stanie zapewnić jeszcze bardziej spektakularną akcję niż wcześniej (z termicznym).

Umożliwi to nie tylko poziom dostępnego momentu obrotowego znacznie szybszy niż obecny RX2, ale będzie też ostrzejszy Pilotować. Jest to kluczowy czynnik w przygotowaniu przyszłych kierowców do klasy Supercar. »

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz