Austriacka firma Keisel została wybrana na dostawcę systemu akumulatorów na 4 sezony w World RX, od 2021 do 2024. Decyzja została podjęta podczas Światowej Rady FIA, która odbyła się w ten piątek w Kolonii (Niemcy). Jak wskazano wcześniej, zespoły będą miały wybór: stworzyć samochody z instalacją elektryczną lub zainstalować zestaw w obecnych supersamochodach termicznych.
Wspólny zestaw będzie wytwarzał moc 500 kW lub 680 KM rozłożoną na dwie osie z jednym silnikiem na każdej osi. Zostanie sprzedany za cenę 300 000 euro, do której zostanie dodany czek na 100 000 euro na utrzymanie systemu przez 4 lata. FIA określa, że cena ta jest niższa od kosztu silników cieplnych.
Pierwszy prototyp zostanie zaprezentowany w marcu przyszłego roku. Zestaw elektryczny będzie dostępny w sprzedaży od 17 kwietnia 2020 roku.
Rada Światowa FIA zatwierdziła również przybycie hiszpańskiej firmy QEV Technologies na stanowisko lidera Junior eRX, który również zostanie wprowadzony na rynek w 2021 roku i który ma zastąpić RX2. Struktura, która w szczególności współpracowała z Mahindrą Formuła e opracuje podwozie rurowe z napędem na 4 koła, które będzie zasilane akumulatorami o pojemności 32 kWh i wytwarzającymi moc 250 kW, czyli połowę mocy samochodów elektrycznych World RX.
Seria, w której weźmie udział 20 samochodów, odbędzie się w 6 europejskich imprezach. Młodzi kierowcy będą musieli zapłacić około 150 000 euro za sezon, czyli 30 000 euro za wydarzenie.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)