Rok 2021 to ostatni sezon supersamochodów termicznych w mistrzostwach świata rallycross. Najważniejsza kategoria World RX, obecnie nazwana RX1, w 2022 r. przejdzie na napęd elektryczny, zmieniając nazwę na RX1e.
Opracowaniem części elektrycznej zajęła się austriacka firma Kreisel Electric. Następny samochód World RX wyposażony jest w dwa silniki o mocy 250 kW, co daje łączną moc do 500 kW lub 680 koni mechanicznych przy momencie obrotowym 800 Nm. Dwa przetwornice i akumulator 52.65kWh” z innowacyjnym systemem chłodzenia » skompletuj jednostkę napędową tego RX1e. Na wadze wierzchowiec waży 1.300 kilogramów.
Samochód rozwijany przez kilka miesięcy przeszedł serię testów i przejechał ponad 1.000 kilometrów dróg w Austrii. Nowe testy planowane są jeszcze na przyszły rok, zanim ostateczne wprowadzenie do zawodów nastąpi w 2022 roku.
NARODZIŁA SIĘ GWIAZDA: 500 kW (250 kW na każdą oś) 880 Nm, waga 1300 kg. Po ponad 1000 km testów @KreiselElectric opublikował pierwsze zdjęcia samochodu, w którym odbędzie się sezon 2022 #ŚwiatRX trwają prace nad układem napędowym.@fia pic.twitter.com/CNALS1iW5U
— Mistrzostwa Świata FIA w rallycrossie (@FIAWorldRX) 30 grudnia 2020 r.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)