Max Pucher: „Tytani RX to trochę trupa cyrkowa”

Max Pucher rozmawiał z AUTOhebdo na początku swojej serii Titans RX zaprezentowanej w Essay.

opublikowany 10/07/2019 à 16:16

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Max Pucher: „Tytani RX to trochę trupa cyrkowa”

Jak wpadłeś na pomysł stworzenia Titans RX?

Ścigałem się ze swoim zespołem (Team MJP. Ed.) w World RX przez kilka sezonów i znalazłem się w sytuacji, w której kontynuacja stała się dla mnie niemożliwa. Nie zgodziłem się z przyszłością zaproponowaną przez IMG (promotora mistrzostw świata przyp. red.) dotyczącą wprowadzenia w dyscyplinie elektryki. Dla mnie sporty motorowe to nie to. Musimy zaproponować spektakl z walką, akcją i niebezpieczeństwem, spektakl wyostrzający zmysły. Z elektryką prawie nic nie zostanie. Nie toczę jednak wojny z World RX i udowadniam to będąc sponsorem tytularnym Team Hansen.

Czy dlatego motto Titans RX brzmi po francusku: „Bądź głośny, bądź dziki, bądź prawdziwy”?

Całkiem ! Chciałem zaproponować serię, która poprzez walki i hałas powróciła do korzeni dyscypliny. Proszę zrozumieć, że nie jestem przeciwny technologii elektrycznej. Z radością jeździłem Teslami, które są bardzo przyjemnymi samochodami. Zawodnicy sportów motorowych nie są po to, aby odpowiadać na dobrą wolę producentów, ale aby bawić publiczność i widzów. Jesteśmy trochę jak podróżująca trupa cyrkowa, która podróżuje od obwodu do obwodu. Dla przypomnienia, w Panterze RX6 zainstalowaliśmy wydechy, które podkreślają decybele i podoba mi się ten dźwięk. Szkoda sąsiadów!

Jak udało się pozyskać tak prestiżową siatkę?

Zacząłem od podpisania umów z określonymi kierowcami, aby mogli przyjechać i pojechać. Reszta wydarzyła się naturalnie, gdyż oferowałem jeden samochód na weekend za kwotę 20 000 euro, co jest nieporównywalne z imprezą Supercars. Cena silnika w World RX wystarczyłaby na cały sezon w Titan RX, a potrzebujesz trzech na sezon! Ponadto kierowcy jeżdżą dwa razy dłużej, ponieważ podczas jednego spotkania odbywają się dwa wydarzenia. Przetrwałem tylko trzy rundy kwalifikacyjne, głównie ze względu na harmonogram i dlatego, że czwarta runda kwalifikacyjna nie jest często zbyt przydatna.

Dlaczego zmieniłeś system punktacji w eliminacjach?

Woleliśmy faworyzować pozycję na końcu wyścigu niż czas. Jest to bardziej sprawiedliwe dla kierowców, którzy mają mniej dobre warunki na torze i nagradza podejmowanie ryzyka i chęć wyprzedzania, a nie po prostu ustalanie dobrego czasu w oczekiwaniu na półfinały. Ten system punktacji będzie faworyzował pierwsze miejsca w porównaniu do czasów.

Dlaczego nie zastosować sztuczki Jokera w klasyczny sposób?

Po prostu dlatego, że chcę widzieć wyprzedzanie za pomocą manewrów, a nie strategii. Nie będzie więc obserwatora. Sztuczka Jokera przyda się jedynie przy wymierzaniu kar. Wiem, że Kenneth Hansen nie zgadza się z tym pomysłem, ale jestem pewien, że należy spróbować.

Skoro już mowa o karach, jak komisarze rozpracują serial o tak agresywnym haśle?

Wyjaśniłem pilotom, że mają prawo nawiązać kontakt ze swoimi przeciwnikami. Dziś najmniejszy ruch w World RX jest karany. TO Rallycross, to jest walka na torze i nie będziemy karać kierowcy, jeśli pogniotł kawałek blachy. Ograniczeniem nie jest wprawianie przeciwnika w korkociąg, wytrącanie go z toru lub blokowanie. Krótko mówiąc, aby zrujnować jego rasę. Będziemy starać się zastosować karę w trakcie wyścigu. Klasyfikacja końcowa nie może ulec zmianie.

Nie obawiasz się, że zapasy części zamiennych się wyczerpały?

Prawdą jest, że mamy trochę napięty harmonogram, ponieważ montaż niektórych samochodów kończy się w przeddzień wyścigu. Pierwsze sobotnie testy będą dla niektórych wypaleniem. Jednakże Pantera RX6 jest odporna na wstrząsy. Choć lekkie, części są bardzo solidne, ponieważ pochodzą częściowo z Dakaru. Jest wytrzymały.

Dlaczego wybrałeś wyjątkowy samochód do tej serii?

To kwestia kosztów. Mając tylko jeden samochód dla wszystkich, moja konstrukcja poradzi sobie ze wszystkimi wierzchowcami. Został zbudowany przez 15-osobowy zespół na przestrzeni kilku miesięcy, a jego osiągi są bardzo zbliżone do supersamochodów. Wynika to głównie z przyrostu masy ciała, ponieważ waży nieco ponad tonę, podczas gdy supersamochody ważą 1300 kg. Dieta była prosta do wykonania, ponieważ podwozie rurowe jest znacznie lżejsze niż kadłub metalowy.

Jakie problemy napotkałeś podczas opracowywania Pantery RX6?

Pierwsze efekty nas pozytywnie zaskoczyły. Kierowcy od razu dobrze się nim bawią, a dzięki responsywnej przedniej osi dobrze pokonuje zakręty. Fala upałów, która dotknęła Francję, nadal nas trochę niepokoi. Podczas testów doświadczyliśmy pewnych problemów związanych z przegrzaniem, ale nigdy nie jeździliśmy w takich temperaturach. Niemniej jednak opracowaliśmy rozwiązania, które powinny rozwiązać problem poprzez chłodzenie obwodu hydraulicznego większą ilością wody.

Początkowy plan zakładał także wypuszczenie Supersamochodów w innej serii. Dlaczego porzucono ten projekt?

Po prostu dlatego, że nie zaangażowałem wystarczającej liczby ludzi. Nie mogliśmy zrobić serii z trzema samochodami, więc pogrzebałem ten pomysł.

Jakie zmiany przewidujesz, jeśli seria się powiedzie?

Wspominałem o pomyśle wypuszczenia Titans RX w USA, ale widzimy, że rozwój dyscypliny na tym kontynencie jest trudny. Po zakończeniu Global Rallycross IMG próbowało przejąć kontrolę nad Americas Rallycross, ale nie możemy powiedzieć, że był to straszny sukces. Zamiast tego rozważam dalsze urozmaicenie kalendarza w przyszłym roku o większą liczbę wydarzeń i zaoferowanie regionalnych trofeów kierowcom, którzy nie rywalizują przez cały sezon. Chciałbym także mieć nowy silnik, który będzie w stanie zapewnić większą moc. I nie, nie stanie się to za pomocą baterii (śmiech).

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz