DRS w Volkswagenie ID. R jak rekord Nürburgringu

Volkswagen Motorsport wystawi dokument tożsamości do rekordu Nürburgring Nordschleife. R wyposażony w ruchome tylne skrzydło, działający na tej samej zasadzie, co DRS znany z F1.

opublikowany 17/04/2019 à 08:07

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

DRS w Volkswagenie ID. R jak rekord Nürburgringu

Nordschleife, dzięki legendarnej prostej o długości prawie trzech kilometrów w Döttinger Höhe, oferuje nie tylko spektakularną serię zakrętów, dzięki którym zyskała reputację północnej pętli toru Nürburgring.

Proste odcinki, na których przy każdej próbie szybkiego okrążenia niezbędna jest prędkość maksymalna. volkswagen motorsport nie popełnił błędu i wyposaży prototyp w silnik w 100% elektryczny ID. r ruchome tylne skrzydło, opracowane na wzór DRS widocznego w F1w ramach przygotowań do próby bicia rekordu zaplanowanej na lato tego roku.

„Chociaż jej długość jest praktycznie identyczna, licząca około dwudziestu kilometrów, Nordschleife stanowi zupełnie inne wyzwanie aerodynamiczne niż wspinaczka na Pikes Peak, wspomina François-Xavier Demaison, dyrektor techniczny Volkswagen Motorsport.

W USA wszystko skupiało się na maksymalnej sile docisku, ale ponieważ na Nordschleife prędkość jest znacznie wyższa, jak najbardziej efektywne wykorzystanie akumulatora nabiera znacznie większego znaczenia w związku z konfiguracją aerodynamiczną. »

 

 

 

 

Volkswagen wyjaśnia również, że różnica wysokości między Pikes Peak a Nordschleife pozostaje głównym czynnikiem, który należy uwzględnić w równaniu rozwoju aerodynamiki i ustawień.

„Powoduje to zupełnie inne dane podstawowe do pomiarów wspomagających aerodynamikę, wyjaśnia Hervé Dechipre, inżynier odpowiedzialny za aerodynamikę w ID. A.

Pomiędzy momentem pełnego rozłożenia tylnego skrzydła a momentem aktywacji DRS różnica w sile docisku wynosi około 20%.

Po włączeniu DRS samochód potrzebuje mniej energii, aby utrzymać prędkość maksymalną na całej prostej Döttinger Höhe. Dowód osobisty. R szybciej osiąga prędkość maksymalną i zużywa mniej energii. »

Prace rozwojowe i testy trwają w kierunku rekordu, który Romain Dumas będzie próbował ustanowić, czego przykładem są niedawne sesje w tunelu aerodynamicznym mające na celu przetestowanie różnych części aerodynamicznych zaprojektowanych przy pomocy druku 3D.

Rekord w zakresie samochodów w 100% elektrycznych na Nordschleife pozostaje własnością NIO EP9 i wynosi 6’45”9. NIO jest, przypomnijmy, jednym z konkurentów firmy Formuła E.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz