Volkswagen, jedyny oficjalny zespół na starcie, traktuje swój wyjazd jako „naturalne” szkolenie przed Dakarem 2010, zarówno dla swoich kierowców, jak i mechaników. W obliczu tej armady osoby z zewnątrz, takie jak Christian Lavieille (Nissan Dessoude N03), Philippe Gache (buggy SMG), Alexei Berkut (Mitsubishi Pajero MPR 10) czy Miroslav Zapletal (Mitsubishi L200) mogą jedynie liczyć na honorowe miejsca.
Rajd Jedwabnej Drogi, będący imprezą pod nazwą „Seria Dakar”, korzysta ze wsparcia technicznego i sportowego ASO (organizatora Dakaru). W pierwszej edycji wzięło udział łącznie około sześćdziesięciu zawodników samochodów osobowych i 20 ciężarówek (w tym zespoły Kamaz, Iveco-De Rooy i Tatra). Przypominamy, że wbrew zwyczajom nie wolno było tu wjeżdżać motocyklami rallye-nalot.
Zawody rozpoczną się w sobotę 5 czerwca prologiem o długości 2,013 km, wytyczonym u podnóża hotelu, w którym odbyły się kontrole techniczne. Trasa będzie kontynuowana przez Republikę Tatarstanu (członek Federacji Rosyjskiej), Kazachstan i wreszcie Turkmenistan, z ośmioma etapami poprowadzonymi na stepach Azji Środkowej. Ocena mety odbędzie się w niedzielę 13 września w Aszchabadzie, stolicy Turkmenistanu.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)