World RX 2020: rok Kristofferssona

Spojrzenie wstecz na sezon Mistrzostw Świata w Rallycrossie 2020, podczas którego Johan Kristoffersson został najlepszym kierowcą w historii tej dyscypliny.

opublikowany 27/12/2020 à 12:00

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

World RX 2020: rok Kristofferssona

Kristoffersson, niekwestionowany szef

Wracając po roku spędzonym w turystyce po stronie WTCR, Johan Kristoffersson nie przegapił powrotu do World RX. Kandydat do korony świata przeciwko obrońcy tytułu Timmy'emu Hansenowi Szwed nie pozostaje bezczynny.

W Holjes (Szwecja) podczas pierwszego weekendu wyścigowego w sezonie Skandynaw szybko pokazał swoje zamiary. Zakończył niemal idealny double-header zwycięstwem i drugim miejscem.

Kolejne rundy będą prawie takie same. W Finlandii, na Łotwie i w Hiszpanii zanotował jeszcze trzy zwycięstwa i dwa dodatkowe miejsca na podium. Samotny na czele i lepszy od reszty stawki, Johan Kristoffersson zdobył swój trzeci tytuł mistrza świata, stając się pierwszym potrójnym mistrzem świata WRX.


Liczba, do której Kristoffersson był w tym roku przyzwyczajony. ©DPPI/P. Maria

« Jestem bardzo szczęśliwy. I nie bez powodu jest to oczywiście mój cel na początek sezonu. Zdawałem sobie sprawę, że wyzwanie jest duże, bo bronię interesów zespołu rodzinnego (Kristoffersson Motorsport. Nota wydawcy) ustawiając tylko jedno auto, satysfakcja jest zatem ogromna », deklarował w naszych felietonach kilka tygodni temu po zakończeniu sezonu, w którym tylko raz nie stanął na podium.

Ekström, Hansen, Grönholm, obecne, ale niewystarczające

Mattias Ekström, Timmy Hansen i Niclas Grönholm również przedstawili się jako kandydaci do tytułu w starciu z przyszłym potrójnym mistrzem. Ostatecznie historia była zupełnie inna. Choć próbowali przeciwstawić się Johanowi Kristofferssonowi, wygrywając między sobą cztery wyścigi, nigdy nie znaleźli przepisu na jego pokonanie.

Trójka niewątpliwie przypłaciła brak konsekwencji, która w tym sezonie była tak mocną stroną Szweda. Największym zagrożeniem dla Kristofferssona był Mattias Ekström, jednak Szwed opuścił kilka występów, co kosztowało go kilka punktów w tabeli.


Do pojedynku Ekström-Kristoffersson doszło, ale częściej wygrywał ten pierwszy. ©DPPI/P. Maria

Timmy Hansen stopniowo zwiększał tempo. Jednak nigdy nie był w stanie zmartwić rodaka poza ostatnim wyścigowym weekendem w roku w Barcelonie, gdzie ukradł mu zwycięstwo w pierwszym finale.

Niclas Grönholm wykazał się większą dyskrecją, osiągając dobre wyniki przez całą kampanię, ale niewystarczające, aby zdestabilizować Johana Kristofferssona.

Zmarnowany koniec roku

Wszystko w tym sezonie 2020 miało zakończyć się stylowo. Po double-header w Barcelonie kierowcy mieli spotkać się w Spa i na torze Nürburgring, co miało być ekscytującym zakończeniem sezonu. Ostatecznie nic takiego się niestety nie wydarzyło.

Ze względu na kryzys zdrowotny organizatorzy z Belgii i Niemiec podjęli decyzję o odwołaniu przyjazdu setu, aby uniknąć ryzyka. To podwójne odwołanie zapewniło Johanowi Kristofferssonowi koronę trzeciego świata na talerzu, nawet gdyby ten wyciągnął do niego ramiona.

Od teraz piloci zwracają się do sezon 2021 którego debiut spodziewany jest na torze Spa-Francorchamps w maju przyszłego roku, jeśli sytuacja na to pozwoli.

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz