Analiza techniczna – Ferrari 499P

Pięćdziesiąt lat po 312 PB-73, Ferrari 499P oznacza oficjalny powrót Prancing Horse do najwyższej kategorii wyścigów wytrzymałościowych i 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

opublikowany 11/11/2022 à 12:00

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Analiza techniczna – Ferrari 499P

Ferrari 499P zaprezentowane na Ferrari Finali Mondiali w Imola © Alessio Morgese / DPPI

W imieniu Ferrari 499P, P odnosi się do „prototypu”, a 499 do jednostkowej pojemności cylindrów w centymetrach sześciennych. Mały i bardzo lekki, 6-cylindrowy silnik o pojemności 2994 cm3 i 120° ma dwie turbosprężarki zamontowane w narożnikach dwóch rzędów cylindrów. Jego moc całkowita wynosi 500 kW (680 KM), natomiast układ hybrydowy umieszczony na przedniej osi to dodatkowe 200 kW (272 KM), ale przepisy techniczne narzucają łączną moc w czasie rzeczywistym mniejszą lub równą 500 kW (przed BOP). Blok ten stanowi ewolucję modelu 296 GT3 zaprezentowanego na początku tego roku. Jego zwartość umożliwiła narysowanie bardzo cienkiej i płynnej linii.

Silnik 499P wywodzi się z bloku 296 GT3 © Ferrari

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)