24-godzinny wyścig w Daytona – Michelin sprawia, że ​​Porsche błyszczy w kwalifikacjach

Obute przez Michelin, GTLM pokonały wszystkie prototypy podczas kwalifikacji do 24-godzinnego wyścigu Daytona, rozgrywanego w deszczu. BR01 był najszybszy w kategorii premier.

opublikowany 28/01/2016 à 23:51

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

24-godzinny wyścig w Daytona – Michelin sprawia, że ​​Porsche błyszczy w kwalifikacjach

Rywalizacja w ulewnym deszczu, kwalifikacja do edycji 2016-godzinnego wyścigu Daytona 24, runda otwierająca wyścig IMSA SportsCar Championship dały zaskakujący wynik. Obute oponami Continental i ofiarami pogarszającej się z biegiem czasu pogody Prototypy, które wystartowały jako ostatnie, nie były w stanie nic zrobić z samochodami kategorii GTLM, które mają opony Michelin. Tym samym trzy miesiące po zwycięstwie w Petit Le Mans, également disputé sur une piste détrempée, la Porsche 911 RSR n°911 a de nouveau dominé les protos. Nick Tandy a signé le meilleur chrono absolu de cette séance en 2’01 »408. Le Britannique, qui partage le volant avec les Français Patrick Pilet et Kévin Estre, a précédé de 0 »956 la n°912 de Frédéric Makowiecki. Suivent la BMW M6 GTLM n°100 (+1 »089) et les Ferrari 488 GTE de Stabilny Corsa (+1”901) i Risi Competizione (+1”978). Fordy GT zbliżają się do tyłu za Corvette C7.R. Obserwacja, która nie martwi Amerykanów, biorąc pod uwagę pogodę.

Jednak nie była to idylliczna sesja dla wszystkich w tej kategorii, ponieważ Gianmaria Bruni wyciągnęła czerwoną flagę po rozbiciu tylnego skrzydła Ferrari 488 GTE należącego do SMP Racing w stosy opon. Kilka sekund wcześniej Toni Vilander, startująca za kierownicą nr 488 Risi Competizione 62 GTE, również wpadła w korkociąg, a Frédéric Makowiecki (Porsche 911 RSR nr 912) był autorem lekkiej prostej na bez grawitacji.

Wreszcie, gdy deszcz wzmógł się, gdy samochody kategorii Prototype wjechały na tor, ten ostatni nie zdołał nawet pokonać polemana PC Johnny'ego Mowlema w czasie 2'05"708. Brytyjczyk, który jeździ Oreca 09 FLM nr 20 zespołu BAR1 Motorsports, nie pozostawił nadziei konkurencji prowadzonej przez Stephana Simpsona, który nosi barwy JDC-Miller Motorsports.

Aby znaleźć ślad pierwszego członka klasy Prototype, musisz wrócić do dziewiątej rangi. Za kierownicą samochodu nr 01 SMP Racing BR37-Nissan Michaił Aleszyn przejechał okrążenie toru Daytona International Speedway w czasie 2:05. Rosjanin pokonał dwóch innych LM P793, Ligiera JS P2-HPD z Extreme Speed ​​Motorsports i Michaela Shanka Racing. Spektakl po raz kolejny potwierdzający duży potencjał najnowszego dzieła Paolo Catone.

Jeśli w książkach Nick Tandy i Porsche pozostaną autorami pole position w edycji 2016-godzinnego wyścigu Daytona 24, to w sobotę na pierwszych rzędach pola startowego zasiądą prototypy. W rzeczywistości IMSA dzieli prototypy i GT na dwie odrębne grupy, z których pierwsza nazwana jest przed drugą. W wyzwaniu Prototype Challenge umieścili nawet kategorię Prototyp przed Oreca 09 FLM. Zatem to BR01 nr 37 poprowadzi peleton, gdy zgasną światła.

Za kierownicą Porsche 911 GT3 nr 991 zgłoszonego przez Park Place Motorsports Norbert Siedler wspiął się na szczyt hierarchii GTD. Niemcowi przypisano wynik 73'2"05, co pozwoliło mu wyprzedzić Lamborghini Huracan GT798 z numerem 0 Marca Bassenga, broniącego interesów Konrad Motorsport, o 559"3. Pierwszą trójkę w tej kategorii uzupełnia Porsche 28 GT911 z numerem 3 od Alex Job Racing.

Start wyścigu nastąpi w sobotę o godzinie 14:40 czasu lokalnego i 20:40 czasu francuskiego.

Film z kwalifikacji do 24-godzinnego wyścigu w Daytona

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – Wyścig 1 PCCF 2024