Simon Pagenaud i Meyer Shank Racing wygrywają 24-godzinny wyścig w Daytona

60. edycja 24-godzinnego wyścigu Daytona zakończyła się po zaciętej do ostatniej godziny walce na wysokim poziomie pomiędzy czterema DPi. Simon Pagenaud z Meyer Shank Racing ostatecznie zwyciężył przed Wayne Taylor Racing.

opublikowany 30/01/2022 à 19:43

Walenty GLO

1 Zobacz komentarze)

Simon Pagenaud i Meyer Shank Racing wygrywają 24-godzinny wyścig w Daytona

Helio Castroneves przekroczył linię mety jako zwycięzca wyścigu Meyer Shank Racing (fot.: IMSA)

Jak to często bywa, 24-godzinny wyścig w Daytona rozstrzygnął się w ostatnich momentach wyścigu. Po 22 godzinach bitwy na miejskim torze International Speedway na „najsłynniejszej plaży świata”, kolejny żółty Full Course Yellow miał miejsce po wypadnięciu LM P3 drużyny AWA z toru (Orey Fidani, Kuno Wittmer, Lars Kern, Matthew Bell). Cadillac nr 5 JDC-Miller Motorsports (Tristan Vautier, Richard Westbrook, Loic Duval, Ben Keating) był wówczas na czele wyścigu, przed numerem 31 z Whelen Engineering Racing (Pipo Derani, Tristan Nunez, Mike'a Conwaya) i weszły dwie Acury DPi. Tylko te cztery samochody nadal walczyły o zwycięstwo na tym etapie imprezy, dwa Chip Ganassi Racing i ostatni Cadillac, Ally Racing, spadły za LM P2 z powodu problemów napotkanych w nocy. Oznaczało to ostatnie półtorej godziny intensywnej walki o zwycięstwo pomiędzy czołową czwórką.

Ricky Taylor rozpoczął ostatni sprint dla Wayne Taylor Racing, Amerykanin był jednak zaskoczony Tomem Blomqvstem, który umieścił Meyer Shank Racing i jego ostatnią sztafetę Helio Castronevesa na królewskiej drodze przez ostatnią godzinę. Aż do następnego pełnego kursu żółtego, który nastąpił około pięćdziesiąt minut od czasu. Następnie wznowiono 24-godzinny sprint w Daytona, aby wykonać ostatni 30-minutowy sprint. Po wznowieniu gry Loïc Duval zaatakował Pipo Deraniego, zdobywając trzecie miejsce, ale Francuz znalazł się na trawie z powodu obrony Brazylijczyka. Obie Acury zmierzały w stronę finałowego pojedynku o trofeum. Ricky Taylor próbował wykorzystać ruch uliczny, aby zaskoczyć Helio Castronevesa, ale doświadczony Brazylijczyk zdołał ukryć się i zapewnić zwycięstwo Meyer Shank Racing oraz jego kolegom z drużyny Oliverowi Jarvisowi, Tomowi Blomqvistowi i Simona Pagenauda.

W innych kategoriach

Walka między nimi w GTD Pro była również zacięta i zacięta Porsche od KCMG i Pfaff Motorsports. Laurens Vanthoor i Mathieu Jaminet nie wahali się przepychać i atakować cios za cios w ciągu ostatnich pięciu minut.

To, co miało się wydarzyć, stało się po zderzeniu obu mężczyzn na ostatnim okrążeniu. Samochód Pfaff Motorsports z numerem 9 pozostał na torze i zwyciężył, a Laurens Vanthoor stracił nawet drugie miejsce na rzecz Alessandro Pier Guidi (Ferrari Konkursu Risi!

DragonSpeed ​​zwyciężył w LM P2 ze swoim kwartetem Éricem Lux, Devlinem DeFrancesco, Pato O'Wardem i Coltonem Hertą po autorytarnym ruchu tego ostatniego na Louisie Delétrazie, wysłanym na trawę, podczas gdy on zajmował pierwsze miejsce w Tower Motorsport. W LM P3 było ciszej, gdy Riley Motorsports Ligier JS P320 odniósł zwycięstwo wraz z Garem Robinsonem, Felipe Fragą, Kay van Berlo i Michaelem Cooperem.

Ranking Protosów:

Ranking GTD Pro:

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

DANIELA MEYERSA

30 o 01:2022

Gratulacje dla francuskich kierowców w kraju Wujka Sama, 1. i 3. miejsca w DPI i GTD pro.

Aby napisać komentarz