24-godzinny Daytona – niespodzianka Gradient Racing w GTD?

Czy Acura NSX GT3 nr 66 firmy Gradient Racing, zajmująca zadziwiające trzecie miejsce w kategorii GTD w wyścigu 24-godzinnym Daytona, może wywołać sensację?

opublikowany 27/01/2024 à 08:09

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

24-godzinny Daytona – niespodzianka Gradient Racing w GTD?

Acura NSX GT3 nr 66 należąca do Gradient Racing – zdjęcie: Javier Jimenez / DPPI

Acura na swojej przewadze na układzie drogowym Daytona od początku Roar nie jest tym, czego się spodziewaliśmy. O ile obydwaj GTP muszą uporać się ze znacznym nadmiarem kilogramów, o tyle jedyna NSX GT3 japońskiego producenta wpisana do peletonu GT nie przestaje zaskakiwać. Najlepszy czas w pierwszym treningu wolnym Roar, a następnie w pierwszym treningu wolnym w ciągu 1 godzin, biało-zielony samochód nr 1 firmy Gradient Racing również zajął trzecie miejsce w kategorii GTD dzięki fenomenalnej Katherine Legge.

« Po trzecie, myślę, że to dobrze, – oznajmił Brytyjczyk na zakończenie sesji. Przez sekundę myślałem, że mamy szansę na pole position [GTD]. Myślę, że dzisiejsze warunki zdecydowanie sprzyjały naszej Acura NSX, ponieważ było chłodniej. Próbowaliśmy więc to wykorzystać i umieścić samochód na czele stawki. Jesteśmy w dobrej sytuacji, aby w przyszły weekend rozegrać dobry wyścig. » Czego można się spodziewać choćby po podium dla kwartetu, który tworzą Legge, Sheena Monk, Tatiana Calderón i Stevan McAleer?

« Czuję, że mamy bardzo dobry samochód w każdych warunkach, Calderón wierzy. W zeszłym tygodniu było zimno i samochód spisał się świetnie. W tym tygodniu jest gorąco, a samochód nadal sprawuje się dobrze. Jestem więc bardzo zadowolony z moich kolegów z zespołu, samochodu i inżynierów. Musimy po prostu sprowadzić samochód do domu i pozostać tam do końca, aby stać się potencjalnym rywalem. »

« Pod względem tempa i na papierze samochód wydaje się bardzo mocny, – odpowiedziała Kolumbijka, gdy zapytaliśmy ją, czy możliwe jest podium. To właśnie czuję, kiedy nim jeżdżę. Oczywiście wiele może się wydarzyć, ale jeśli utrzymamy prowadzenie do ostatnich czterech godzin, powinniśmy mieć duże szanse na znalezienie się w czołówce. »

W 2023 roku ta sama Acura NSX GT3 firmy Gradient Racing, już z Katherine Legge i Sheeną Monk, ale w towarzystwie Marca Millera i Mario Farnbachera, zdołała zająć tuż podium (4. miejsce) w swojej kategorii. Co było najlepszym wynikiem roku dla tego samochodu. Podium byłoby więc dla teksańskiej drużyny miłą niespodzianką.

CZYTAJ TAKŻE > 24 godziny w Daytona – 4PR: Ostatnia sesja Cadillaca

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz