24 godziny w Daytona – Dlaczego Acura jest z tyłu

Acura nie odnotowuje obecnie w Daytona takiego samego sukcesu jak w zeszłym roku, kiedy japoński producent zdobył dublet. Jak to wyjaśnić?

opublikowany 27/01/2024 à 07:10

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

24 godziny w Daytona – Dlaczego Acura jest z tyłu

Czy Acura ARX-06 może zwyciężyć w Daytona? - Zdjęcie: Javez Jimenez / DPPI

Czy Acura ARX-06 straciła swój blask? Rok po zdobyciu pole position i dublecie w wyścigu japoński producent zadowolił się miejscami 5 i 6 podczas Roar, a podczas sesji jezdnych na Florydzie nie udało mu się zejść wyżej niż czwarte miejsce, znajdując się za Cadillakiem, Porsche i BMW w hierarchii w ćwiczeniu latającego okrążenia. Jak możemy wytłumaczyć ten spadek po roku działalności, podczas gdy oba prototypy jeżdżą teraz pod tym samym szyldem, czyli Wayne Taylor Racing i Andretti?

« To całkiem jasne, jesteśmy o 42 kilogramy ciężsi, wyjaśnia Louis Delétraz, kierowca modelu nr 40. Taki jest Bilans Osiągnięć, w pełni go szanujemy i dokonane wybory. Zobaczymy w wyścigu. Podczas testów ciężko jest odczytać prawdziwe informacje, bo nikt nie jeździ w tym samym czasie na tych samych oponach, nikt nie ma takiej samej ilości paliwa. Prawdziwe odpowiedzi poznamy podczas wyścigu, mam nadzieję, że uda nam się wrócić do długich sztafet. »

Ze względu na brak tempa Acuras będą próbować przetrwać do czas na pieniądze i mam nadzieję na zwycięski wynik czwarty rok z rzędu. „Strategia będzie polegać na jeździe jak najdalej z przodu, bez podejmowania ryzyka i nadziei, że pod koniec wyścigu będę wystarczająco szybki, aby atakować lub bronić się. demaskuje Szwajcarów. Celem jest zwycięstwo. »

Aby jednak mieć nadzieję na zdobycie Rolexa, będziemy musieli pokonać dwa Cadillaki, które od początku Roar wydawały się nietykalne. „Zajmowali pierwsze miejsca w prawie wszystkich sesjach i zdobyli podwójną bramkę w kwalifikacjach. Wyglądają na mocne, zauważa Filipe Albuquerque, wieloletni posiadacz numeru 10. W zeszłym roku też byli i walczyliśmy dobrze, mimo że zdobyli mistrzostwo. Jednak nigdy nie chodzi o zwycięstwo w Daytona. Mam nadzieję, że nie będzie im łatwo i nie będzie to łatwe zwycięstwo. »

Portugalski kierowca dwukrotnie wygrywał klasyfikację generalną podwójnego zegara na Florydzie (2018, 2021) i zna przepis na wspięcie się tutaj na sam szczyt. „Musisz przetrwać pierwsze 22 godzinyOn wyjaśnia. Wtedy zobaczymy gdzie jesteśmy. Szczególnie jeśli chodzi o przyczepność opon. Lepsza przyczepność mogłaby pomóc nam w zmniejszeniu masy ciała, więc ciekawie będzie zobaczyć, jak samochód dostosowuje się do tej zmiany. Jesteśmy spokojni i czujemy, że postępujemy właściwie z tym, co mamy. »

Zbiórka o 19:40 (czasu francuskiego) na rozpoczęcie 24-godzinnego wyścigu Daytona 2024.

CZYTAJ TAKŻE > 24 godziny w Daytona – 4PR: Ostatnia sesja Cadillaca

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)