24H. of Daytona – pierwszy sukces Julesa Gounona

Drugi w kategorii GTD wraz ze swoimi kolegami z drużyny Land Motorsport, Christopherem Miesem, Connorem de Phillippi i Jeffreyem Schmidtem, Francuz był bardzo blisko zwycięstwa nad Porsche 911 GT3 R firmy Alegra Motorsports.

opublikowany 01/02/2017 à 18:42

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

24H. of Daytona – pierwszy sukces Julesa Gounona

W kategorii GTD stanowiącej połowę stawki w 24-godzinnym wyścigu Daytona 2017 zwycięstwo nabrało kształtu na samym końcu wyścigu, w sposób niemal podobny do tego obserwowanego w Prototypach i GTLM.

Battus sur le fil par la Porsche 911 GT3 R du Alegra Motorsports, Christophera Miesa, Connora de Phillippi, Jeffreya Schmidta i Julesa Gounona i ich Audi R8 LMS GT3 z Land Motorsport prawie przynieśli marce drugie z rzędu zwycięstwo w klasie na torach na Florydzie, po zeszłorocznym sukcesie Magnus Racing.

„To był mój pierwszy udział w tej imprezie i pierwszy raz, kiedy zetknąłem się z amerykańskimi przepisami– wyjaśnia Francuz. Występ dla fanów jest niesamowity i osobiście nigdy nie czułem tyle adrenaliny.

Trasa jest nietypowa. Na owalu na początku jest to trochę nietypowe, ale wraz z praktyką można się do tego przyzwyczaić. Daytona pozostaje trudna w tym sensie, że jeśli włożysz koło w trawę, która często jest mokra i nie ma dużych prześwitów, błąd się zwraca. Trzeba też dobrze zarządzać ruchem. »

Wciąż dobrze plasujący się w rankingach kategorii GTD, gdzie wyróżniały się także Acura NSX GT3 zespołu Michael Shank Racing, Gounon i jego koledzy z zespołu myśleli, że stracili dużo w wyniku przebicia opony wczesnym rankiem, zanim gonili za zwycięstwem do samego końca.

„Myślałem, że to będzie skomplikowane, ale na cztery godziny przed końcem prowadziliśmy w tej kategorii, wspomina byłego kierowcę Porsche Carrera Cup France. Zakończenie wyścigu było bardzo stresujące, ponieważ na starcie ostatniej godziny pojawił się samochód bezpieczeństwa. Jako pierwsi zjechaliśmy do boksów i wyjechaliśmy jako 3., ale brakowało nam paliwa, aby dojechać do końca.

Na szczęście kolejny samochód bezpieczeństwa zapewnił nam wystarczającą liczbę okrążeń, aby zaoszczędzić paliwo i ostatecznie dojechaliśmy dwie dziesiąte straty. Było to jednak trochę trudne do przetrawienia, ponieważ prowadziliśmy przez ponad 100 okrążeń, podczas gdy Porsche prowadziło przez nieco ponad dwadzieścia okrążeń. Mieli większą prędkość maksymalną, a wyprzedzanie na ostatnich okrążeniach było niemożliwe. »

Bazując na tych doskonałych wynikach, Jules Gounon czeka teraz, aby dowiedzieć się, jak będzie wyglądał jego sezon 2017, ponieważ w zeszłym roku wyróżnił się w ADAC GT Masters za kierownicą Callaway Competition Corvette C7 GT3. „W tej chwili nic nie zostało przesądzone. Mam nadzieję, że pomoże mi to w rozwiązaniu niektórych problemów w sezonie. » – stwierdził mieszkaniec Aubenas.

Pełny raport i analizę 24-godzinnego wyścigu Daytona, sporządzoną przez naszego specjalnego korespondenta na Florydzie, znajdziesz w numerze 2099 magazynu AUTOtygodniowo, już dostępny w wersji cyfrowej i w kioskach.

0 Zobacz komentarze)