ALMS: Brabham/Sharp wygrywa w Sankt Petersburgu

Oczekiwany pojedynek w LMP1 pomiędzy dwoma Acurami ARX-02as ostatecznie obrócił się na korzyść zespołu Brabham/Sharp po tym, jak samochód Pagenaud/De Ferran nie był w stanie obronić swoich szans z powodu problemów z elektryką występujących w obu tercjach testu.

opublikowany 05/04/2009 à 00:18

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

ALMS: Brabham/Sharp wygrywa w Sankt Petersburgu

Autor pole position, Francuz Simona Pagenauda pozostawił rozpoczęcie wyścigu swojemu koledze z drużyny i menadżerowi zespołu Gilowi ​​de Ferranowi. Rozpoczynając szybkie tempo, Brazylijczyk szybko zwiększał przewagę do jednej sekundy na okrążenie, w zależności od ruchu na goniącej go Acurze Scotta Sharpa. Z przewagą ponad trzydziestu sekund prowadząca Acura zjechała do pit-stopu na 41. okrążeniu, a De Ferran przekazał samochód Pagenaudowi. Niestety, jedyna neutralizacja wyścigu nastąpiła trzy okrążenia później. Szansa dla rywala Acury na skorzystanie z okazji i zatrzymanie się w pit stopie i wyjście na prowadzenie.

Później Francuz miał problemy z elektryką, które odebrały mu wszelką nadzieję na walkę o zwycięstwo. Acura z zespołu De Ferran Motorsports wycofała się na 67. z 93 okrążeń, pozostawiając samochód zespołu Highcroft z Brabham/Sharp na drodze do pierwszego zwycięstwa w sezonie.

Acura LMP2 Fernandeza-Diaza zajęła drugie miejsce i wygrała w swojej kategorii, wyprzedzając dwie Lole-Mazdy z Team Dyson.

W GT2 jest to po pierwsze Ferrari F430 Pierre'a Kaffera, który prowadził postępowanie przed awarią zawieszenia. Potem BMW Billa Auberlena, zanim zgasł po pit stopie i Porsche Wolfa Henzlera, zanim stracił dwanaście okrążeń, aby naprawić szkody spowodowane przebiciem. Ostatecznie to Porsche Flying Lizard Jorga Bergmeistera i Patricka Longa odziedziczyło zwycięstwo GT2.

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – C2 PCCF 2024